A hamburgeróriás eladja 182 üzletből álló pizzéria-láncát a Donatost. A döntést az alaptevékenységhez való visszatérést megfogalmazó stratégia jegyében hozták.
McDonald's a jövőben a hamburger- és krumplisütésre, illetve az új menükre kíván koncentrálni, így saját brandjét szeretné erősíteni, indokoltál miért döntöttek úgy, hogy az 1999-ben megvásárolt Donatos-láncból kiszállnak. A negyven éve alapított pizza-hálózat vevője annak eredeti tulajdonosa Jim Grote lesz. Az Egyesült Államokon kívül csupán három németországi étteremmel rendelkező Donatos eladási árát nem hozták nyilvánosságra.
A McDonald's-nak, a tavalyi évben 66,8 millió dollár veszteséget hoztak a termékpalettánt színesítő brandek, mint a Donatos, a Mexican Chipotle vagy a házias ízeket kínáló Boston Market. A vállalat forgalmához ugyanakkor szerény mértékben járultak hozzá 41,5 milliárdos összforgalomból csupán 1,1 milliárd dollár származott ezen láncoktól.
A McDonald's egyébként a tervek szerint egyelőre csak a Donatost adja el, a 285 Chipotle és 652 Boston Market amerikai üzletét megtartja, az USA-n kívüli egységeitől - ez két kanadai és hét ausztrál éttermet jelent - ellenben megválik. Ezen márkák esetében azonban csak mérsékelt fejlesztésre lehet számítani.
Mint arról a vállalat vezérigazgatója Jim Cantalupo beszámolt a 2004-es évet már tiszta jövőképpel kezdi a vállalat, és tudja, hogy mely brandnek milyen szerepet szánnak. A profiltisztítás jegyében a fenti leányvállalatok mellett egy további cégtől, a Fazoli's olasz tésztaételeket kínáló lánccal létrehozott vegyes vállalatból is ki kíván szállni a McDonald's.
Kapcsolódó anyag
Most mindenki együtt: imádom
Kereszttűzben a McDonalds hasábburgonya
Új stratégia, új jelmondat, régi hamburger
A hamburgerre koncentrál a McDonalds
A hamburgeróriás eladja 182 üzletből álló pizzérialáncát a Donatost. A döntést az alaptevékenységhez való visszatérést megfogalmazó stratégia jegyében hozták.