2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A fekete az új zöld, számol be a BBC Online. Korábban a fekete színt tartották a sikeres reklám kulcsának, ez azonban megváltozott.

A cégvezetők ragaszkodnak hozzá, hogy brandjüket és termékeiket a zöld színnel reklámozzák. Ha nem kivitelezhető, hogy az aktuális kampányra, vagy a cégre jellemző szín a zöld legyen, akkor legalább a késztermék csomagolása ilyen lesz. Egy új tanulmány azt mutatja, akik ma azt akarják, hogy megvegyék az általuk gyártott árut, azok kizárólag ezt a színt preferálják.

Dr Catherine Jansson, a London Metropolitan University fogyasztáspszichológus szakértője tanulmányában azt igyekezett meghatározni, melyik az a szín, amely vásárlásra serkenti az embereket.

A zöld megragadja az emberek figyelmét

Dr Jansson kísérlete során különféle fogyasztási cikkeket, többek közt Kit Kat és Twix csokoládét, Heinz salátaöntetet vagy Pot Noodle tésztát állított ki különböző színű hátterek előtt egy szupermarketben, és lefotózta ezeket a beállításokat. A képeket megmutatta a kísérleti alanyoknak, majd megkérte őket, válasszák ki azt, amelyik a legemlékezetesebb és legérdekesebb volt a számukra. A teszt során a résztvevők három-három másodpercig nézték a különböző alapszínű kiállított árukat.

A legemlékezetesebb a többség számára a zöld hátterű kép maradt. Még a kísérletet vezetőket is meglepte, hogy leginkább ez a szín ragadja meg az emberek tekintetét.

Hamarosan egyre több cikk lesz zöld

Dr Janssen hangsúlyozza, ez csak egy adott kísérlet során elért eredmény. Ha valakinek például a kedvenc színe a piros, azt azzal a színnel lehet a leginkább megfogni. De az bizonyossá vált, hogy a leginkább figyelemfelkeltő szín a zöld.

A gyártók bizonyára mindinkább a most rendkívül divatos színre fognak koncentrálni, és sok olyan cikk lesz zöld, amire nem is gondolnánk. A cégek ugyanis ma már olyan termékek színét is kicserélik, ami korábban lehetetlen volt: gondoljunk a Heinz által piacra dobott kék ketchupra, vagy a Sainsbury lánc áruházaiban árult fekete paradicsomra, emlékeztet a BBC Online.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!