Szektorokra levetítve a kereskedelemben a legkisebb a beruházási kedv (62 százalékos), míg a mezőgazdasági cégeknél kimagasló, 81 százalékos ugyanez az arány.
A hazai kkv-k, akárcsak az utóbbi negyedévekben, továbbra is elsősorban az informatikai fejlesztéseket tartják szükségesnek (38 százalék), ezt követi a gépekbe (34 százalék) és a gépjárművekbe (20 százalék) történő beruházás iránti hajlandóság.
Dr. Bába Ágnes, a K&H lakossági banki divízióért felelős vezérigazgató-helyettese az alábbiak szerint elemzi a helyzetet: "a konkrét beruházásokon túl a piacbővítési szándék is egyre nagyobb a kkv-k körében. A versenyhelyzetből adódó innovációs kényszer hatására a cégek 69 százaléka tervez valamilyen lépést - profilváltást, termékfejlesztést vagy piacbővítést, amihez természetesen pluszforrásra van szükségük."