2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar vállalkozások nagy része rendelkezik minden, a működéséhez elengedhetetlenül szükséges európai uniós információval - derül ki az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) által három és fél ezer vállalkozó körében készített felmérésből.

Pongorné Csákvári Marianna, a GKM helyettes államtitkára, a tanulmány eredményeit bemutató sajtótájékoztatón az MTI-nek elmondta: a rendszerváltás óta legteljesebb körű mikrovállalkozói felmérés segítséget nyújt a kormányzat, a gazdaságirányítás -és szervezés számára e vállalkozói réteg felzárkóztatását elősegítő eszközrendszer kialakításához, és uniós versenyképességének növeléséhez.

A tanulmány elkészítéséhez a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, a Kis -és Középvállalkozói Célelőirányzatból 25,1 millió forint támogatással, míg a németországi Észak-Rajna-Vesztfália tartomány szakmai támogatással járult hozzá.

Magyarországon mikrovállalkozásnak tekintik az 1-9 fő közötti alkalmazottal dolgozó cégeket, kisvállalkozásnak a 10-249, és közepes cégnek a 250 főnél több emberrel dolgozó vállalkozásokat. A bejegyzett cégek száma összesen mintegy 800 ezer, a működőké pedig ennek körülbelül a fele. A magyar vállalkozások 99,9 százaléka mikro-, kis- és középvállalkozás, ebből mikrovállalkozások száma körülbelül 200 ezer.

A helyettes államtitkár elmondta: a 142 kérdésből álló ívet 10 ezer vállalkozónak küldték el, egyharmaduk válaszolt, s ez megfelel a hasonló nemzetközi felméréseknél tapasztalt aránynak. Hozzátette: a mikrovállalkozások legsúlyosabb problémája az információhoz és a tőkéhez való hozzájutás.

Pongorné Csákvári Marianna szerint a gazdasági tárca mindkét területen segíteni kívánja a kisebb vállalkozásokat, s ezért 2003-ban elindította például az "EU házhoz jön" elnevezésű egész országra kiterjedt akcióját. Az akcióban a vállalkozók helyben kaphattak információt arról, hogy mi vár rájuk az uniós piacon. A helyettes államtitkár kifejtette, hogy a GKM a tanulmány eredményeit a 2005. évi vállalkozásfejlesztési és EU-felzárkóztatási programjainál messzemenően figyelembe veszi.

Kassai Róbert, az IPOSZ alelnöke, a felmérés vezetője közölte: a tanulmány pozitív tapasztalata, hogy a vállalkozások egyre inkább felismerik az együttműködés erősítésében rejlő előnyöket. Egyre nagyobb az igény a szakmai oktatás, képzés eredményesebbé tételére, a menedzser-tudás, a nyelvi ismeretek bővítésére.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!