2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A világon a legtöbb járművet értékesítő autógyár, a japán Toyota hétfőn bejelentette, hogy 3 százalékkal emeli hibrid autói és 2 százalékkal kis haszonjárművei árát, ezen kívül az Egyesült Államokban közel 1 százalékkal minden gyártmányának árát, mert a nyersanyagok drágulása meghaladja azt, amit költségcsökkentéssel még ellensúlyozni lehet. Elemzők szerint a bejelentés áremeléshullámot fog elindítani a többi japán autógyártónál is.

Az áremelés elég szomorú a Toyota számára is, mivel az elmúlt negyedévben - az üzleti első negyedévek történetében először - egyszerre csökkent mind a bevétele, mind az eredménye, mert éppen miközben a növekvő nyersanyagárak drágítják a termelést, az értékesítés egyre nehezebb és nehezebb, főleg a legnagyobb piacon, az Egyesült Államokban. Rendre az egy évvel korábbihoz képest, a Toyota adózott eredménye 28,1 százalékkal 353,6 milliárd jenre, az üzemi eredménye 38,9 százalékkal 412,5 milliárd jenre, a bevétele 4,7 százalékkal 6,22 billió jenre apadt. Világszerte 1,1 százalékkal 2,19 millióra növelte eladott járműveinek számát, de az Egyesült Államokban 4,3 százalékkal 729 ezerre csökkent az értékesítés.

Hasonlóan gyengült a többi japán autógyár teljesítménye is. A Honda adózott eredménye közel 20 százalékkal csökkent az elmúlt üzleti évében, a Nissan adózott eredménye 43 százalékkal kisebb volt az első üzleti negyedévben - a naptári második negyedévben -, mint egy évvel korábban.

Mindez persze még így is nagy siker ahhoz képest, hogy az amerikai General Motors és a Ford több milliárd dolláros veszteséget jelentett a naptári második negyedről.

A Toyota egyelőre fenntartja egész évi profit-előrejelzését, amely szerint 1,25 billió jenes adózott eredményre számít, ez 27 százalékkal kevesebb az előző évinél. Viszont e hónap elején csökkentette éves eladási tervét, 8,74 millió járműre a korábban elképzelt 9,06 millióról. A Hondánál is visszafogták az értékesítési várakozást a mostani pénzügyi évre, 4,08 millió járműre a korábban várt 4,14 millióról.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!