A felmérés szerint az iparág tavaly félévkor 1,27 milliárd forintos bevételt ért el, amitől az idei forgalom 2 százalékkal marad el. Az Est Indoor bevétele tavaly 333,5 millió forint volt, ez szintén magasabb az ideinél.
RMB: a legnagyobb vesztes
A tavalyi évhez képest a TNS adatai alapján a RMB szenvedte el a legnagyobb visszaesést: 2005. félévében 390 millió forintos részesedéssel piacvezető volt. A Boomerang egy évvel korábban 373 millió forintos forgalommal állt a második helyen.
A bevételnövekedését az értékesítési és marketingstratégiájával magyarázó Est Indoor közlésében emlékeztet, hogy júliustól áttért a portfólió-értékesítésre, a cégcsoport nyomtatott és beltéri reklámtermékeit együtt értékesíti. Idén az első negyedévben szintén az Est Indoor érte el a legmagasabb árbevételt, a beltéri reklámfelületek piacán a listaáras költés első negyedéves adatai alapján 34 százalékkal részesedett.
A TNS Media Intelligence listaáras költési adatai alapján a beltéri reklámfelületek piaca 2005-ben több mint 2,2 milliárd forintos volt. Az adatok szerint a piacvezető a Boomerang volt 720 millió 563 ezer forintos listaáras bevétellel, a második az RMB, a harmadik az Est Indoor.