Az RTL is csavart egyet a megszokott rendszeren


Meglehetősen későre tolta az RTL Klub az egyik legnépszerűbb, ám fogyatkozó rajongói táborral rendelkező műsorát a Barátok közt sorozat részeit.

Este 10 óra körül vetíti a következő hetekben népszerű szappanoperáját az RTL Klub, a Barátok közt a hétfőn újrainduló Konyhafőnök VIP hosszabb adásai miatt tolódik a késői időpontra. Az RTL Klub döntése abból a szempontból nem meglepő, hogy a napi rendszerességgel vetítésre kerülő teleregény messze nem teljesít olyan kiemelkedően, mint ahogy azt évekkel ezelőtt tette. A Barátok közt a csatorna hétköznapi műsorrendjének igen fontos része, amely általában az átlagos közönségarányt túlszárnyaló számokat hoz. Másrészről viszont az elmúlt években a Barátok köztet a nézőszámot lassú lemorzsolódás jellemzi. Csak feltételezhetjük, hogy a műsor kezdésének ide-oda tologatása is szerepet játszhat ebben, hiszen a kezdési időpontja 21 és 22 óra között sokat változott.

Mit főztek ki az RTL-nél? (Konyhafőnök VIP zsűrije, forrás: RTL Klub)Mit főztek ki az RTL-nél? (Konyhafőnök VIP zsűrije, forrás: RTL Klub)

A Barátok közt későbbi időszakra csúsztatása persze a műsorrend más programjait is érinti. Az utána következő sorozatok is 25 percet csúsznak ugyanis későbbre. A Dr. Csont és a CSI: A helyszínelők ismétlése, valamint a Castle és a Szulejmán premier vetítése így 22:35-kor kezdődik.

Mindenesetre október 16-ától izgalmas lesz ismét a nézettségi számokat hasonlítgatni, hiszen ahogy azt korábban megírtuk a TV2 egy teljesen szokatlan felállást vezet be, hiszen egy nagyköltségvetésű sajátgyártású műsorral tölti ki szinte teljesen a hétfő estét, a „hétköznapokra szánt” programok pedig keddtől szombatig kerülnek adásba.


Utóbbiak, vagyis a hétköznapi műsorrend darabjai közül a korábbi időszak nézettségi statisztikáira támaszkodva a Vigyázat gyerekkel vagyunk tűnt olyan favoritnak, amely immár erősebb felvezetés mellett akár rendszeresen verheti a vele egyidőben futó RTL-es műsort. A TV2 azonban valahol elcsúszott, a korábban jól teljesítő műsor ugyanis nem hoz olyan remek számokat, mint amire számítani lehetett. Ördög Nóra műsora erősen kezdett a 40. héten, ám a mögöttünk hagyott napokban (41. hét) már szerényebb számokat ért el. A hét elején még hozta a szórakoztató műsor a csatorna átlagos közönségarányát és 13 százalék körül teljesített hétfőtől szerdáig, utána viszont menthetetlenül lejtőre került, csütörtökön és pénteken is csak 10,2 százalékot hozott a kereskedelemi célcsoportban. Ezek a számok már csak azért is elgondolkodtatóak (főleg a TV2 számára) mert az előző évadban, amikor sokkal gyengébb programok mellett futott (amelyek értelemszerűen a kevésbé tudatos nézőket nem tartják a csatornán) ennél jóval erősebb számokat hozott.

Tetézi a bajt a TV2-nél, hogy egy másik, az előző időszakban remekül muzsikáló műsor nézettsége szintén csak döcögött. Az 50 milliós játszma, a vártnál gyengébben kezdett a 18-49-es korcsoportban, és később sem tudott javítani. A műsor közönségaránya a 9-11 százalék között szórt.

A Vigyázat gyerekkel vagyok gyengébb szereplésére persze magyarázat lehet az, hogy a Survivor utolsó hete érdekes fordulatot, és izgalmas befejezést hozott, ez pedig a műsor nézettségén is tükröződött. Más kérdés, hogy a Konyhafőnök VIP elég jó előjelekkel startol, így könnyen lehet, hogy la TV2 szórakoztató showja beragad a 10-12 százalékos sávba.

Végezetül érdemes megemlíteni, hogy a magyar válogatott feröer elleni gyengécske produkciója volt a közmédia legnézettebb programja a kereskedelmi célcsoportban, a teljes 3 órás műsorfolyamot (amely a közvetítésen túl a meccs előtti és utáni stúdióbeszélgetéseket is tartalmazta) a tévékészülékek előtt ülők átlagosan 12 százalék nézte végig.

Az elmúlt hetek után a Sztárban sztár egyértelműen a dobogó legfelső fokára lépett, hiszen mind a teljes lakosságban, mind a kereskedelmi célcsoportban a TV2 műsora vitte el a pálmát. A mögöttük hagyott időszakban főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, így hétből hat napon az RTL Klub volt a győztes, míg a vasárnap estét a TV2 nyerte. A képernyők előtt ülők átlagosan 18,4 százaléka nézte az RTL Klubot. A hétköznapi műsorok gyengébb teljesítménye húzta vissza a TV2 számait, amely most csak 11,8 százalékot ért el. Az RTL kábelcsatornái közül a F+ (5,5% SHR) minimálisan, míg és a Cool (3,9% SHR) látványosan tudott javítani. Egy picit a középmezőny végén a Viasat3 (1,9% SHR) és a Duna TV (1,8% SHR) is előrébb lépett.

mfor.hu


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.