2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy idén júniusi felmérés szerint tíz amerikai tinédzserből majdnem hatan vásároltak valamit az interneten a múlt hónapban, ugyanakkor a webáruházak legnagyobb problémája, hogy ezek a fiatalok legtöbbször keveset költenek - írja az eMarketer.

A megkérdezett fiatalok átlagosan 46 dollárt költenek el havonta, több mint egyharmaduk pedig 50 dollárnál több pénz felett rendelkezik. A legnépszerűbb termékek a júniusi felmérés szerint a ruhák és a zenék voltak, ezeket követik a könyvek, az elektronikai eszközök és a DVD-k.

A felmérés készítői szerint bár a fiatalok gyakran használják az internetet, de vannak bizonyos tevékenységek, melyeket a hagyományos módon szívesebben intéznek el. A megkérdezett tinédzserek 82 százaléka például előnyben részesíti a nagy plázákat, bevásárlóközpontokat, mindössze 18 százalékuk esküszik az online vásárlásra. Mindez a közösségi élménynek köszönhető a kutatók szerint, a fiatalok ugyanis sokkal szívesebben vásárolnak a barátaikkal, mint otthon a számítógép előtt ülve egyedül. Ennek ellenére a tapsztalatok azt mutatják, hogy az utóbbi években az internetes vásárlás térhódítása megállíthatatlan, más érvek szólnak mellette.

"Annak is köszönhető az online vásárlás térhódítása az utóbbi években, hogy a tinédzserek így könnyen össze tudják hasonlítani a különböző árukat, az interneten utána tudnak nézni, hogy ugyanazt a terméket hol kapják meg legolcsóbban" - nyilatkozta a felmérést készítő cég szakembere.

A tinédzserek is megérzik pénztárcájukon a hitelválságot: egy idén áprilisban közölt kutatás szerint a fiatal fiúknál 15 százalékkal esett vissza a havi zsebpénz mértéke, a lányoknál pedig 11 százalékkal csökkent az elköltheti összeg egy év alatt. A 13 és 21 év közötti fiatalok összesen 120 milliárd dollárt költöttek el 2007-ben a becslések szerint.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!