3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Senki sem szereti, ha egy új dohányzóasztal beszerzése miatt ki kell cserélni a teljes szobabútort. Valahogy így vannak ezzel a vállalatok is, mikor az új e-üzleti applikációjuk üzembe helyezése miatt nem akarják kidobni minden régi gépüket, programjukat.

Az elveszett megrendelések, pontatlan szállítás, átláthatatlan raktárkészlet, egymásnak ellentmondó árak, túlterhet call center problémája jól ismert szinte minden e-vállalkozó (és vásárló) számára. A problémák mögött az esetek többségében alkalmazásintegrációs problémák állnak. Az e-integráció tehát olyan tortúra, amelyen minden olyan vállalatnak át kell esnie, amelyik komolyan veszi az e-üzletet. Úgy tűnik azonban, mégsem teszik A Gartner Group elemzése szerint ma még az e-üzleti alkalmazások 75 százaléka nem képes valós időben együttműködni a meglévő vállalatirányítási rendszerekkel. Mindez egyáltalán nem meglepő. A nagy volumenű internetes eladások reményében, a felső vezetés és a partnerek nyomására számos cég vágott bele úgy az e-kereskedelembe, hogy legfontosabb szempontjuk a gyors start volt. A legtöbb ilyen cég csak egy internetes kirakatot alakított ki, ahol a vásárlók megrendelhetik a kiválasztott árut, nyomon követhetik rendeléseik állapotát, illetve láthatják folyószámlájuk részleteit. Bár egy ilyen, igényes "front end" létrehozása sem olcsó, ennek ára messze elmarad egy, a web alapú alkalmazásokat és a vállalat alapfunkcióit - pénzügy, termelés, disztribúció - összekapcsoló rendszer kialakításának költségeitől.

Takarékossági megfontolásokból sok cég házilag próbálja megoldani az e-üzlet integrációját. Az ilyen rendszereknél gyakori, hogy a színfalak mögött manuálisan történik az interneten feladott rendelések bevitele, illetve hogy a rendeléseket összegyűjtve csak óránként, vagy akár naponta továbbítják. azokat. A felemás megoldások azonban nem csupán rossz hatékonyságúak, de a különböző hibáknak fokozottan kiszolgáltatott, túlságosan sok emberi beavatkozást igénylő rendszereket eredményeznek. Mindez természetesen oda vezet, hogy a felhasználók csalódottak, elégedetlenek lesznek, a cég vezetői nem látják a jelentős befektetés megfelelő megtérülését.

Természetesen nem kellett sokat várni, hogy megjelenjenek a vállalati alkalmazásintegrációra szakosodott cégek, illetve az erre a célra kifejlesztett programcsomagok. (Természetesen a maga "hárombetűsét" is megkapta ez a szakterület is. Mostanában EAI - Enterprise Application Integration - becenéven szokás emlegetni.)

A különféle architektúrák, adapterek és interfészek bonyolult világába itt nem kívánunk elmerülni, maradjon ez meg a szakemberek feladatának. Szeretnénk viszont felhívni a figyelmet arra, hogy a legtöbb cégnél korántsem csupán műszaki feladatról van szó. Sokszor ugyanis nem technikai, hanem szervezeti korlátai vannak a különféle vállalati és vállalatközi területek együttműködésének. A leggyakrabban előforduló probléma, hogy hiányzik a stratégiai kapcsolat az üzlet és az informatika között. Ezen pedig semmiféle interfész nem segít.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!