2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy év alatt értékben kilenc százalékkal nőtt a háztartási papíráru kiskereskedelmi forgalma a magyar piacon, 2007 júliusáig tavaly és az idén július között mintegy negyvenmilliárd forintért adtak el a boltokban papírárut - közölte a Nielsen piackutató vállalat pénteken.

A közlemény szerint mennyiségben a konyhai törlőkendő eladásai nőttek kiemelkedő mértékben, 21 százalékkal, s nagyobb lett 2-2 százalékkal a toalett papír és a papír zsebkendő forgalom is.

A Nielsen csak a szalvétánál regisztrált némi mennyiségi csökkenést.

Értékben mind a négy szegmens kiskereskedelmi forgalma emelkedett kisebb-nagyobb mértékben. Legjelentősebb szegmens a toalett papír, amelynek éves piacmérete meghaladja a húszmilliárd forintot. A papír zsebkendő bolti eladása tízmilliárd forint felé közeledik, a konyhai törlőkendő túllépett az 5 milliárd forintos határon, míg a szalvéta hárommilliárd forint felett jár.

A Nielsen szerint a fogyasztói átlagárak eltérően alakultak. Az idén május-júniusban a toalett papírnál hét százalékos áremelkedést mértek a tavalyi hasonló periódushoz képest. A papír zsebkendő átlagosan öt százalékkal, a szalvéta pedig 11 százalékkal drágult. A konyhai törlőkendő kilenc százalékkal lett olcsóbb.

Az eladásokat tekintve a hipermarketek magas piaci részesedése nem növekedett tovább, míg a drogériák részaránya nagyobb lett a Nielsen szerint.

A négyszáz négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója gyengült: értékben a piaci részesedésük egyik évről a másikra 26-ról 24 százalékra csökkent a háztartási papíráruk kiskereskedelmi eladásaiból.

A kutatás szerint a kereskedelmi márkák nagy szerepet játszanak a háztartási papíráruk értékesítésében. Az egyes termékcsoportokban a láncok saját márkáinak részaránya 31-47 százalék között mozgott az idén május-júniusban. Legalacsonyabb a szalvéta, legmagasabb a konyhai papírkendő mutatója. A tendencia általában az arányszámok növekedését jelzi az utóbbi időben - közölte a Nielsen.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!