[ajanlo=549][igazitas=right/]Az egyik statikus teszt során az óriásgép szárnya a megengedett értéknél 3 százalékkal nagyobb elhajlást mutatott, ami komoly fejtörést okoz az Airbus mérnökei számára. Ugyan a vállalat illetékesei szerint az előírt terhelési értéknél mintegy másfélszer nagyobb mértékű erőhatás alatt vizsgálták a gépet, az eredmények nem igazán adnak okot derűlátásra. A társaság alelnöke, Alain Garcia szerint ez nem fogja hátráltatni a végleges engedélyek megszerzését, és a november végén a Singapore Airlinesnál történő debütálását.
A piaci szakértők mindenesetre nem osztják a vállalat optimizmusát, szerintük könnyen lehet, hogy a váratlan negatív eredmények kisebb módosításokat követelhetnek, és így végső soron a tervezettnél később állhat forgalomba az óriásgép. Az elemzők aggodalmát osztotta pénteken a tőzsde is, ahol a kellemetlen hírre reagálva 10 százalékot zuhant az Airbus anyavállalatának a részvényára. Az EADS papírok 3,23 eurót veszítve értékükből, végül 28 eurón zártak.
A 2500 órányi teszt során egyébként ez az első komolyabb nehézség, pedig korábban több repülést is végrehajtottak a géppel, a közelmúltban például extrém hidegben vetették vizsgálatok alá a szuperjumbót. Az A380-as 2005 áprilisában tette meg első útját, és korábban a gép által keltett légörvény miatt növekvő felszállási idő jelentette a megoldandó problémát.