Sőt, utóbbinak közönségaránya a teljes piacon szeptemberben 25,6 százalékot ért el, miközben a Danubius 25,1 százalékot produkált. A teljes piacot vizsgálva megállapítható az is, hogy a rádióhallgatók heti száma 128 000 fővel emelkedett szeptemberben az előző hónaphoz képest számolt be a Világgazdaság.
Az év első kilenc hónapját vizsgálva azonban látható az is, hogy a Danubius Rádió továbbra is őrzi piacvezető pozícióját, közel 2,8 millió 1849 éves kapcsolódik be adásába egy hét alatt, míg a Sláger Rádió adását félmillióval kevesebben hallgatják a legfontosabb kereskedelmi célcsoport tagjai közül, heti elérése 2 256 000 fő.
A 1849 éves korosztály nagy arányban valamely kereskedelmi adó műsorába kapcsolódik be, 91 százalékuk kereskedelmi médiumot választ, míg negyedük hallgat közszolgálati adót is. A Kossuth rádió műsorát 16 százalékuk választja, ez az eredmény alulmarad a jóval kisebb lefedettségű Juventus Rádió hallgatótáborának létszámától, ami 1 141 000 főt jelent, szemben a Kossuth 750 000 fős létszámával - írja a Világgazdaság. Ami a kor szerinti megoszlást illeti abban a Danubius helyzete kedvezőbb, hiszen a hirdetők szempontjából fontosabb fiatal korosztály körében továbbra is piacvezetőnek számít.
Kapcsolódó anyag
A legnépszerűbb magyar médiaoldalak
Fisher András, Buza Sándor, Jáksó László a Danubius Rádió új vezetőségében
Szűkülő piac, változatlan éllovas
Fej-fej mellett a Danubius és a Sláger Rádió
Szeptemberben csökkent a különbség a rádiós piac két legnagyobb szereplője, a piacvezető Danubius és a Sláger között.