3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A moszkvai kormányzóság által birtokolt Atlant-Soyuz nevű légitársaságba olvadhat be a súlyos anyagi problémákkal küszködő AiRUnion, jelentette az Interfax hírügynökség. Az Atlant-Soyuz egyike volt azon légicégeknek, amelyeknek 2007-ben biztonsági okok miatt felfüggesztették az Európai Unióba irányuló charter- és alkalmi járatait.

Bekebelezheti az AiRUniont

Az AirUnion légiszövetség és az Atlant-Soyuz egyesüléséből létrejövő új légitársaságot a moszkvai kormányzóság, a krasznojarszki régió és az állami kézben lévő Russian Technologies nevű vállalat birtokolja majd, adta hírül az Interfax az ügyet közelről ismerő forrásokra hivatkozva.

Az államé lesz a többség

"A krasznojarszki régió kész arra, hogy részt vegyen egy új légitársaság létrehozásában, amelynek fő tulajdonosa a Russian Technologies révén az orosz állam lesz" – idézi a hírügynökség Alexander Khloponint, Krasznojarszk kormányzóját. A hírt az érintett cégek egyelőre nem kommentálták.

Mint ismert, az AiRUnion légiszövetség öt légitársaságot foglal magába: a KrasAir Airlinest, a Domodedovo Airlinest (DAL), a Samara Airlinest, az Omskavia Airlinest és a Sibaviatrans Airlinest.

A szövetség fő magánrészvényesei az Abramovics-fivérek: a KrasAirt és a Samarát 40-40, a DAL-t 48,6, az OmskAviát hetven, a SibAviatranst pedig száz százalékban birtokolják. Borisz Abramovics emellett vezérigazgatói tisztet tölt be a szövetség legnagyobb légitársaságában, a KrasAirben. A cégekben az orosz állam is jelentős tulajdonrészekkel - a KrasAirben 51, a DAL-ban 50,04, a Samarában pedig 46,5 százalékkal - rendelkezik.

Az AirUnion jelenleg a csőd szélén áll: adóssága mintegy egymilliárd dollárra rúg, a téli időszakra pedig már nem is adhat el jegyeket. A kifizetetlen számlák miatt az elmúlt hetekben rendszeresen előfordult, hogy a szövetségnek kerozint szállító cégek nem voltak hajlandóak feltankolni a gépeket, így utasok ezrei rekedtek napokig Oroszország különböző repülőterein.

Bár Vlagyimir Putyin orosz kormányfő augusztus végén elrendelte, hogy állami tartalékokból juttassanak üzemanyagot a légiszövetség számára, szeptember első napjaiban ismét több járatot kellett törölni üzemanyaghiány miatt. A fejleményekkel kapcsolatban az AirBridge Zrt.-n keresztül Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó Malév korábban annyit közölt, hogy az AiRUnion kritikus helyzete nem befolyásolja a magyar légitársaság működését.

Biztonsági okok miatt feketelistán

Érdekesség, hogy az AiRUnionnal most hírbe hozott Atlant-Soyuz egyike volt azon légitársaságoknak, amelyek Európai Unióba irányuló charter- és alkalmi járatait 2007-ben ideiglenesen felfüggesztették az orosz légügyi hatóságok. Az intézkedést a repülés biztonságának és az orosz légitársaságok hírnevének megőrzésével indokolták.

A felfüggesztésre azután került sor, hogy az Európai Bizottság 2004–2006 közötti vizsgálata megállapította: az érintett légicégek – köztük az Atlant-Soyuz - légiközlekedési és biztonsági előírásokat szegtek meg.

Azóta a jelek szerint feloldották a korlátozást. Erre utal, hogy a társaság honlapján található információk szerint a cég idén nyáron már több európai célállomásra - többek között a spanyol és az olasz tengerpartra – indított chartergépeket. Igaz, menetrendszerinti járatokat jelenleg csak Oroszországon belül üzemeltet.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!