3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jövőre negyedmillióra kívánja növelni magyarországi utasainak számát a Germanwings, ami a korábbiaknál némileg nagyobb mértékű növekedést vetít előre a magyar piacon. Ennek elérése érdekében a fapados légitársaság 2007-ben az ideinél több járatot vetne be a kölni és a stuttgarti szakaszon, tudta meg az mfor.hu. Andreas Engel, a társaság nemzetközi kommunikációs igazgatója szerint a berlini és a hamburgi bázis fejlesztésével ezek a városok is elérhetővé válhatnak majd Budapestről, ám erről egyelőre még nem született végleges döntés.

Csökken a fapadosok utasszáma Ferihegyen. Táblázat!

Ami a nemzetközi színteret illeti, a társaság árbevétele az elmúlt három évben 55 százalékkal nőtt, idén pedig a tavalyi 400 millió után 560-570 millió euró forgalomra számítanak.

Ennek megfelelően folyamatosan bővül a gépállomány is: idén két új A 319-es landolt a cégnél, jövőre öt, 2008-ban pedig 7 új Airbus áll majd szolgálatba. "A célunk, hogy modernizált és költségoptimalizált flottánk révén 2008-ban már 10 millió utast szállítsunk" - tette hozzá Engel. Szerinte a low-cost szegmens további fejlődésével párhuzamosan a piaci konszolidáció is folytatódni fog, így 2010-re a jelenlegi 50-60 fapados helyett csak 10-15 marad majd talpon.

További díjcsökkentést ígér a BA

Az egyelőre még a jövő kérdése, mennyire tudja majd kivenni a részét a fejlődésből a magyar piac. Egyes légitársaságok szerint az előrelépés gátja a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA), mivel túl magas reptéri díjaival elriasztja a cégeket újabb járatok indításától. Andreas Engel ezzel kapcsolatban annyit jegyzett meg: jól együtt tudnak dolgozni a BA-val, az árcsökkentést ezzel együtt természetesen szívesen fogadnák.

A problémát egyébként a BA is érzékeli. Nem véletlen, hogy idén tavasszal januárig visszamenőleg 5 százalékkal már lejjebb vitte az árakat, és az elkövetkező öt évre további fokozatos mérséklést ígért. A vállalat ennek érdekében október második felében tárgyalásokat folytatott a légitársaságokkal, a hónap végén pedig

benyújtotta

a további csökkentésről szóló javaslatot a Polgári Légiközlekedési Hatósághoz (PLH).

A csökkentés átlagos mértéke egyelőre nem ismert, ám a BA szerint az valószínűleg jócskán meghaladja majd a rendeletben előírt mértéket. A társaság az új díjakat még idén szeretné meghirdetni annak érdekében, hogy azok 2007. január elsejétől hatályba léphessenek.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Csökken a fapados forgalom Ferihegyen
Csökkennek a reptéri díjak Ferihegyen
Hazánkban is erősít a Wizz Air
Újabb fapados landol Ferihegyen
Ferihegy helyett vidékre repülne a Wizz Air

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!