2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy héten belül másodszor kezdődött 24 órás metrósztrájk vasárnap este Londonban. A munkabeszüntetés várakozások szerint a hétfő reggeli és esti csúcsforgalomban fogja éreztetni leginkább hatását.

A legnagyobb brit közlekedési szakszervezet, az RMT legutóbb éppen újév éjszakájára hirdetett sztrájkot, bár az viszonylag csekély mértékben érintette az olyankor hagyományosan a londoni belvárosba özönlő százezrek közlekedését.

Az RMT azért döntött a sztrájkokról, mert a londoni metrót üzemeltető London Underground olyan munkaátszervezéseket rendelt el, amelyek az érdekképviselet szerint burkolt elbocsátásokkal járnak és veszélyeztetik a biztonságot.

Az LU ugyanakkor azzal érvel, hogy csak a szakszervezettel tavaly nyélbe ütött, a 35 órás munkahét és az 52 nap fizetett szabadság bevezetéséről intézkedő egyezségnek szerez érvényt az átszervezésekkel.

Ez utóbbiaknak az RMT által leginkább kifogásolt eleme, hogy számos állomáson bezárják a jegypénztárakat, és a személyzetet peronszolgálatra helyezik át. Az érdekképviselet szerint ez a tervezett elbocsátási hullám első lépése, amit azonban a London Underground rendre és határozottan cáfol.

Az átszervezés a tervek szerint február 5-én kezdődne, és az LU egyelőre elveti azt a szakszervezeti követelést, hogy ezt a további egyeztetések érdekében halasszák el. A vállalatvezetés azzal érvel, hogy mivel terjed az előrefizetett elektronikus jegyek használata, a jegypénztárak forgalma folyamatosan hanyatlik; vannak olyan állomások, amelyek pénztárai óránként átlagosan egy menetjegyet adnak el.

A 400 kilométeres londoni metróhálózat 275 állomásán mintegy hatezren dolgoznak; a hétfő estig tartó sztrájkban az RMT várakozásai szerint négyezren vesznek részt. A londoni metrót évente egymilliárd utas használja.

MTI/Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
New York után London is lebénulhat

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!