A Szent Márton-napi hagyományok újjáélesztésére, megismertetésére november 11-ig tartó libalakoma kampányt indít a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) - jelentette be Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója sajtótájékoztatón kedden Budapesten.
Guller azt mondta, a kampánnyal belföldi utazásra szeretnék inspirálni a családokat a szezonalitás csökkentése érdekében. A kampány része az "Át kell élned, hogy elhidd - Magyarország rád vár!" - szlogennel indított programsorozatnak, amelytől a magyar úti célok iránti érdeklődés erősödését és az utazási időtartam növekedését várja az MTÜ. Hogy a vendégeknek kedve támadjon később visszatérni, Guller arra kérte a vendéglátósokat, hogy Szent Márton-nap alkalmából minden látogatójuknak egy apró gesztussal kedveskedjenek, mert "visszahívó vendégszeretet nélkül nincs turizmus."
Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöke is beszélt a sajtótájékoztatón, aki úgy fogalmazott, hogy a liba ételekre fókuszáló hét az egyhónapos belföldi utazást népszerűsítő kampány kiteljesedése. De a kiteljesedésen belül is lesz egy kiteljesedés, Szent Márton napján, szombaton délelőtt a libaünnep csúcspontjaként látványos flashmobot terveznek a Budai Várban, a vendégek és a séfek részvételével. Az oda érkezőket Magyarország legjobb séfjei kínálják libás ételekkel és újborokkal.
MTI