3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jövő júliusban Budapesten is beindul a Nyugat-Európában már elterjedt bérbicikli-rendszer, amely keretében automatáknál kölcsönözhetünk majd lopásbiztosnak ígért kerékpárokat pár száz forintért. Mint azt az mfor.hu megtudta, az egymilliárd forintból megvalósuló projekt közbeszerzési pályázatát idén novemberben írják ki. A tenderen elsősorban referenciával rendelkező, külföldi cégek indulhatnak eséllyel, magyar vállalatok partnerként jöhetnek szóba.

Szűk egy év múlva, 2011 júliusában indulhat el Budapesten az úgynevezett bérbicikli-rendszer, mondta el az mfor.hu megkeresésére Volly György, a megvalósítással  és üzemeltetéssel megbízott Parking Kft. kommunikációs igazgatója. A projekt összértéke egymilliárd forint - ennek nagy részét (maximum 900 millió forintot) az Európai Unió állja.

Boxok a Nagykörúton 

A beruházás keretében 74 úgynevezett dokkoló állomást állítanak fel a pesti Nagykörúton belül, néhol kissé túlnyúlva azon, valamint a budai rakpart mentén, ahol összesen 1000 kerékpár fogja várni a biciklizni vágyókat.

A rendszer teljesen automatán működik majd, azaz a bicikliket bárki elviheti egy chipkártya segítségével. Ehhez mindössze előzetesen regisztrálni kell a cég ügyfélszolgálatán - akinek erre nincs ideje, az egy nagyobb összegű kaució bankkártyás lefizetése után regisztráció nélkül is igénybe veheti a szolgáltatást.

A bérlés az első fél órában ingyenes, a második fél óra egy, az utána következő fél órák pedig két-két BKV-jegy árába kerülnek majd; fizetni használat után kell bank- vagy hitelkártyával. A bicikliket bármelyik állomáson le lehet majd adni - azaz aki elég gyors, az ingyen tekerhet a Belvárosban, egy napon akár többször is.      

A tarifarendszert úgy állították össze, hogy a rövid távú, de gyakori használatot ösztönözzék. Nem titkolt cél ugyanis, hogy elsősorban az eddig metrót, villamost vagy éppen saját autót használó budapestieket szoktatnák át a nyeregbe - a már eddig is biciklivel közlekedők valószínűleg maradnak saját kétkerekűjüknél.

2011 elején hirdetnek győztest

Mint azt Volly Györgytől megtudtuk, a projekt megvalósítására szolgáló közbeszerzési pályázatot idén novemberben írják ki, eredményhirdetés két hónapon belül várható.

A győztes pályázó nem csupán a kerékpárokat gyártja majd le, hanem az egész rendszer, így az informatikai háttér működéséért is felelni fog. A pályázaton referenciával rendelkező külföldi cégek indulhatnak eséllyel, magyar vállalatok elsősorban partnerként jöhetnek szóba.   

Lopásbiztos egyediség

Érdekesség, hogy Volly György szerint az ezer bicikli más kerékpárokkal "össze nem hasonlítható” külsejű és felszereltségű lesz. Így nem lesz érdemes ellopni róla alkatrészeket, mivel azokat - mint mondta - más kerékpárokon úgysem lehetne felhasználni. (Azért arra kíváncsiak vagyunk, hogy néz ki egy ilyen "lopásbiztos" bicikli - a szerk.)

A "totális lopásokat” pedig - a regisztráción vagy a kaución túl - kamerákkal próbálják megelőzni, amelyek éjjel nappal pásztázzák majd a dokkoló állomásokat.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum
         

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!