4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az internetes megjelenés is egy marketingkommunikációs eszköz. Célja, hogy üzenetünket úgy juttassuk el célcsoportunkhoz, hogy befolyásolásukkal egy termék vevőivé váljanak. A jó reklám - így a website is - magára irányítja a figyelmet, előnyt mutat, bizalmat és érdeklődést kelt, meggyőz és egy idő után rávesz a vásárlásra. Így kell működnie internetes megjelenésünknek is. Az mfor.hu kkv-knak szóló marketingsorozata most ebben a témában ad gyakorlati tanácsokat.

Mire figyeljünk a szövegírásnál? A keresőbarát weboldal.

Tehát ne azt írjuk, hogy "cégünk 2001-ben négy fővel alakult meg azzal a céllal, hogy a nyomdák minőségi szolgáltatás iránti igényt kielégítse." Sokkal eredményesebb, ha úgy fogalmazunk, hogy "a nyomdaipar területén felmerülő legkényesebb programozási igényeket is minőségi garanciával tudjuk elvégezni. Erre biztosítékot nyújt munkatársaink hatéves, speciális tapasztalata." Ide érdemes beilleszteni néhány referenciát is, ami mutatja meglévő vagy korábbi ügyfeleink véleményét.

Bizalomépítő lehet az is, ha részletezzük a minőségi garanciát, például: "Minden munkánkra 24 hónapos minőségi garanciát vállalunk. Amennyiben elégedetlen lenne munkánk eredményével, úgy Ön választhat. Ingyen elvégezzük a javítást, vagy hat napon belül visszatérítjük Önnek a korábbi munkadíjat."

A termékelőny bemutatását úgy kell megfogalmazni, hogy az felkeltse az érdeklődést és meggyőző legyen. Ezt követően viszont figyelni kell arra, hogy segítsük az odalátogatót az előny megragadásában. Lehetőleg legyen e-mail és telefonszám is - ki mit részesít előnyben. De figyeljünk arra is, hogy az odalátogatónak legyen lehetősége ajánlatot, katalógust kérni, vagy kapcsolatba lépni velünk. És mindezt nem szabad túlbonyolítani, a túl sok adat bekérése ugyanis ijesztő lehet.

Az is jó megoldás, ha úgy maradunk kapcsolatban az odalátogatóval, ha elérjük, hogy valami előny ellenében megadja nekünk az elérhetőségét. Ilyen például a hírlevélre való feliratkozás lehetősége, amikor az érdeklődő címéért cserébe egy számára hasznos anyagot vagy kedvezményt ajánlunk fel: "Mire figyeljen, ha Önnek fontos az, hogy árnyékolója igazán jó és tartós legyen?" Vagy: "Honlapot, de kitől? Miért ne az informatikus ismerősöm készítse a honlapomat?" Esetleg: "Harminc százalék kedvezmény a szúnyogháló árából, ha három napon belül visszaküldi megrendelését."

Ez a módszer két okból is hasznos lehet. Egyrészt kapcsolatban maradunk azzal a látogatóval, aki azért kattintott weboldalunkra, mert valami miatt már érdeklődött a téma iránt. Másrészt a későbbiekben is küldhetünk neki ismertetőt, szakmai anyagot, egyedi ajánlatot, ami a bizalomépítésen keresztül segítheti a vevővé válást.

Azonban ne feledjük: a weboldalunk csak akkor ér valamit, ha azt látogatják. Egyébként öncélúvá válik, és csak azt érjük el, hogy névjegykártyánkon ott díszeleg site-unk címe is. Ezért fontos, hogy hirdessünk és regisztráljunk azokon a helyeken (lap.hu oldalak, céges anyagok, egyéb on- és offline hirdetési formák), ahol a potenciális érdeklődők megfordulnak.

A rátalálás hatékonysága érdekében olyan céggel érdemes elkészíttetni a weboldalt, amely ismeri azokat a praktikákat, amelyek "keresőbaráttá" (google, kurzor, ok, stb.) teszi weboldalunkat. Sajnos rengeteg site nem tudja kihasználni ezeket a lehetőségeket, mert készült ugyan egy website, de az a legalapvetőbb kereső optimalizálásának sem felel meg. Ilyenkor sok potenciális látogatót vesztünk a takarékoskodással, mert beigazolódik a közmondás: "Olcsó húsnak híg a leve".

Mivel a website a célcsoportunknak kell hogy szóljon, ezért ne (csak) a főnökünkkel teszteltessük le az új honlapot, hanem a vevőinkkel is. Hiszen a jól elkészített és bevezetett oldal segíti az üzletet, érdeklődőket és vevőket hoz. Más esetben érdemes végiggondolni, vajon mit kell megváltoztatni.

És még egy jó tanács: ha már elkészült a nagy mű, akkor azt folyamatosan karban kell tartani. Nincs elkeserítőbb annál, mint amikor 2007-ben is még a 2006-os hírekkel találkozunk. Fórumot is csak akkor kezdjünk, ha azt élővé tudjuk tenni. Nincs ugyanis cikibb annál, mintha egy olyan fórumra bukkanunk, ahova egy éve írtak utoljára és összesen csak öt bejegyzés van. Ilyenkor inkább mail írására késztessük az odalátogatókat.

A következő részben azt nézzük meg, milyen a jó termékígéret, ez hogyan befolyásolja az árat és ezen keresztül cégünk nyereségességét. Keszténé Kiss Jolán

www.marketingpraktikak.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!