Bár úgy tűnik, most már átveszi tőle a stafétát Balásy Gyula, tavaly még nagyon szépen keresett a kormány reklámos közbeszerezésein Csetényi Csaba. A volt kampányguru Rogán Antal Pasa-parki szomszédjaként híresült el a hazai médiában, és állítólag pont ennek köszönhette a vesztét - a propagandaminiszternek elege lett abból, hogy még a kampánytenderekről is mindenkinek ő jut az eszébe, így inkább átrajzoltatta a szakterületi hierarchiát.
forrás: Duna TV
Ez Csetényi 2016-os mérlegén még nem látszik meg, mindkét cége egészen megdöbbentő számokat produkált - bár az is igaz, hogy mindkét irányban komolyra sikerültek a kilengések.
Az Affiliate Network Kft. nettó árbevétele 741,9 millióról egészen elképesztő módon 10,4 milliárdra ugrott fel egy év alatt. A cég anyagjellegű ráfordításai is nagyon megszaladtak, 408,6 millióról 9,5 milliárdra.
Ehhez képest első látásra bagatell változás állt be a személyi jellegű ráfordításoknál, ahol 40 millióról csak 117 millióra szökkentek fel a kiadások, pedig a cég az eddigi 7 alkalmazott mellé felvett még 11-et. De egy gyors számolást elvégezve az derül ki, hogy az árbevétel és az anyagjellegű ráfordítások számai egész egyszerűen eltorzítják az ember ítélőképességét. Mert a munkások sem panaszkodhatnak: míg 2015-ben egy dolgozóra 557 ezer forint jutott, addig tavaly ez némi csökkenés után átlagosan 546 ezer per kopf volt.
Amik még komolyan megugrottak: a befektetett eszközök 2,6-ról 8,7 millióra, a forgóeszközök 497,5 millióról 3,3 milliárdra, az adósságok összege pedig 401 millióról 2,9 milliárdra ment fel.
Az Affiliate 2016-os eredménye adózás előtt majdnem 159 millióval fejelte meg az egy évvel korábbit, adózás után pedig 142-vel. Így itt összességében 402,3 milliós nyereség keletkezett, amit teljes egészében kifizetett osztalékként.
Csetényi másik cége is brutális számokat produkált, de a másik irányban. A Network 360 Kft. nettó árbevétele 2015 óta megfeleződött, így lett 2,3 milliárd forint. A háttérben a médiavásárlásból származó bevétel visszaesése áll, a korábbi 2,8 milliárd után mindössze 287 millió folyt a kasszába ezen a soron. Jelentősen zuhant a reklámszervezés bevétele is, ezeket pedig nem tudta kompenzálnia reklámügynöki tevékenység 996 millióról 1,9 milliárdra ugró bevétele.
Ezzel párhuzamosan anyagjellegű ráfordításban 4 millióról felmentek 1,8 milliárdra, és a személyi jellegű ráfordítások is nőttek, igaz, ott csak 24,2 milliós növekedést regisztráltak, 56,8 millióra. Ezt két fő felvétele okozta, így most itt heten dolgoznak.
Mindent összevetve a Network 360 adózás előtti teljesítménye majdnem 40 milliót zuhanva 443,2 millió forintnál állt meg, adózás után ez 395,6 millióra jött ki.
Csetényi mindkét cége nyereségét ki is vette osztalékként, az Affiliate-ből tehát 402,3 milliót, a Network 360-ból 395,6-ot, így összesen 797,9 millió forintot pakolt át a saját zsebébe.
mfor.hu