2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Még éveket kell várni arra, hogy elektromos autók szeljék az utakat, vetítette előre a Renault főnöke, Carlos Ghosn. Szerinte addig dráguló autókra kell számítani, mivel az alapanyagok növekedését a gyártók nem tudják teljesen lenyelni, és kénytelenek áthárítani a vevőkre.

Az autógyártók a dráguló nyersanyagok költségeiből ezután egyre többet kénytelenek áthárítani termékeik árába és a lakosság egyre kevesebbet akar majd vásárolni autókból - jósolja a Renault főnöke, Carlos Ghosn. Az elfordulás az autótól már látszik: több százalékkal esett idén nyár elejére a kereslet sok helyütt a fejlett világban.

Elképzelhető, hogy a kétszámjegyű amerikai visszaeséshez hasonló következik Európában is. Jól látható - legalábbis Franciaországban - a fogyasztói bizalom és az autóeladások csökkenése közötti kapcsolat - jegyezte meg. Az eladások növekedését a környezetet jobban kímélő autók után adott kedvezmény viszi előre.

Ghosn közölte: a Renault által a gyártáshoz felhasznált acélért most körülbelül egy milliárd euróval kell többet fizetni, mint két-három évvel ezelőtt. Ez az érték a vállalati nyereség felével ér fel. És a drágulás még nem érte el csúcspontját Európában - tette hozzá a Renault első számú embere, aki a Nissan vezérigazgatója is. Továbbá az autógyártók még messze nem hárították még át teljesen ezt a drágulást a vásárlókra. Júniusban a Renault modelljeinél  átlagosan másfél százalékos áremelést hajtott végre.

Az energiaárak növekedésének ellensúlyozására vállalata kész a villanyautó tömeggyártására. A Nissan például 2012-re egy teljesen elektromos, szennyező gázokat nem kibocsátó autókat hozna a világpiacra. Hamarosan ezek gyártása elérné az évi 10 millió darabot. A Renault elsősorban külföldön futtatná fel termelését, a növekedést elsősorban a marokkói és az indiai gyártás biztosítaná.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!