3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Merész húzással szeretnék tulajdonosai nyereségessé tenni az egyik német internetes szakmai adatbázist, a Go Yellow-t. A vállalat reklámarca Paris Hilton lesz, ám a botrányairól elhíresült sztárnak a Deutsche Telekom tulajdonában lévő Gelben Seitennel kell felvenni a küzdelmet.

Értetlenkedve fogadták Klaus Harisch környezetében, amikor a cégvezető az általa irányított informatikai vállalkozás korábbi tevékenységétől megvált, és a Go Yellow nevű adatbázis felépítésébe fogott. A kezdeti időszak a kétkedőket igazolta, az ügyfelek helyett csak veszteségeket halmozott a Varetis. A részvénytársasághoz a profilváltás során értékesített részlegért befolyt 20,8 millió euró friss tőke lélegzethez juttatja a céget, az igazgató pedig nagyratörő terveket szövöget.

Paris a botrányos hamburger hirdetésben

A "sárga oldalak" piaca az utolsó monopólium, ami még a Deutsche Telekom kezében összpontosul - mondta el Klaus Harisch a Financial Times Deutschlandnak. Az 1,2 milliárd forgalommal és 500 millió eurós nyereséggel kecsegtető szegmensen ugyanis 95 százalékos a távközlési óriás piaci részesedése. Erre a piacra betörni azonban korántsem olyan egyszerű, mint ahogy azt a Varetis vezetősége gondolta.

A cég az első kilenc hónapban 16,5 millió euró veszteséget ért el, a forgalma ugyanakkor csupán 362 ezer euró volt. Szeptemberig 3500 ügyfelet sikerült akvirálniuk, miközben az év végi célszám 30 ezer lenne.

Könnyen lehet azonban, hogy a héten indult reklámkampány, amely Paris Hilton közreműködésével készül, megfordíthatja az eddigi negatív szériát. A szpot sugárzását követően ugyanis 350 ezer látogatót regisztráltak a Go Yellow oldalain, ami 30 százaléka a piacvezető Gelben Seitennek. A hirdetői érdeklődést azonban nem sikerült olyan mértékben felkelteni, mint ahogy azt Harisch remélte. A vezető ennek ellenére optimista, szerinte vannak biztató jelek, és a jövő évben el fogják érni a 100 ezer feletti hirdetői kört, ami biztosítja majd a nyereséges működést.

Akik azonban ismerik Klaus Harisch pályáját, koránt sincsenek erről meggyőződve. A Deutsche Telekommal immár tíz éve hadakozó cégvezető egy vállalkozásba már belebukott. Az 1995-ben indított Telegate ugyanis nem tudott komoly konkurenciája lenni a korábbi állami vállalatnak, pedig egy igen speciális piacon, a telefonos tudakozó szegmensében kelt vele versenyre.

Ugyan a Varetis esetében még nem egyértelmű, hogy Paris Hilton alkalmazása valóban kudarccal járt-e, egy hamburgeres cég azonban már megjárta a milliárdos csemetével. Hiába járta be ugyanis pillanatok alatt a világhálót a Hilton kisasszonnyal készült igencsak pikáns reklámfilm, a CKE Restaurants Inc. forgalmát nem tudta fellendíteni.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!