2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tavalyi 200 ezer után idén 230 ezer utasra számít Ferihegyen a Germanwings, hangzott el a német diszkont-légitársaság szerdai sajtótájékoztatóján Budapesten.

Az utasszám-növekedés elsősorban az április végén induló új, Budapest-Hannover járatnak köszönhető, mondta Heinz-Joachim Schöttes vállalati kommunikációs igazgató. Ezen a szakaszon korábban a szintén német Air Berlin közlekedtetett járatokat, amely azonban tavaly ősszel kivonult Ferihegyről.

A BA is besegít a marketingben

Az mfor.hu azon kérdésére, mekkora kedvezményt kapott a Germanwings a Budapest Airporttól (BA), Schöttes annyit válaszolt: a BA marketingtevékenységgel segíti az új járat indulását. Szilágyi Károly, a BA szóvivője hozzátette: ez reményeik szerint segít abban, hogy minél kihasználtabbak legyenek a gépek.  

Szilágyi Károly emlékeztetett arra, hogy a légikikötő januárban két százalékkal növelte utasainak számát az előző év azonos időszakához képest. Várakozásaik szerint az idei esztendő már jobb lesz a tavalyinál - 2009-ben a repülőtér forgalma öt százalékkal 8 millió utasra csökkent.


A Germanwings az első fapados hullámban, 2003 májusában jelent meg Ferihegyen. Jelenleg Kölnbe és Stuttgartba közlekedtet gépeket, napi rendszerességgel; ez a kínálat bővül ki áprilistól heti négy Budapest-Hannover járattal.  

A fapados piac tizede a Germanwingsé

A tavaly elért 200 ezres utasszám azt jelenti, hogy a német diszkont légitársaság tíz százalékát adja Ferihegy mintegy kétmilliós fapados forgalmának. Ezzel megelőzi a tavaly mindössze 178 ezer utast fuvarozó Ryanairt, viszont jócskán elmarad a félmillió utast szállító Easyjettől és a milliós határt súroló Wizz Airtől.  


A Lufthansa által birtokolt low cost cég tavaly összességében 7,2 millió utast szállított járatain, és mintegy 600 millió euró bevételt könyvelhetett el. Flottája 2010 nyarán 30 darab Airbus A319-esből fog állni, amivel több mint 75 célállomásra közlekedtet majd járatokat.  

A Germanwings átlagos jegyára tavaly 77 euró volt, load factora pedig 80 százalék körül mozgott. Utasainak 42 százaléka üzleti célból veszi igénybe járatait, ami a diszkont szegmensben meglehetősen magas arány.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!