2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Aerobikóra kétszer egy héten a Wal-Mart floridai áruházában, térítés a tömegközlekedést igénybe vevő denveri dolgozóknak és napi séta az indianapolisi szupermarket épülete körül – ilyen és ehhez hasonló elemekből áll az élelmiszerlánc új programja, amellyel az egészséges életmódot és a környezetvédelmet igyekszik népszerűsíteni.

A Wal-Mart még a múlt évben - mindenféle hírverés nélkül - vezette be a programot, amellyel a dolgozók életvitelét próbálják megváltoztatni. Az alkalmazottaknak nem csak sportolási lehetőséget nyújtanak, hanem ezentúl egyebek között csendes pihenő is jár nekik. A vállalat az akcióval - amely becslések szerint harmincmillió dollárt kóstálhat - megpróbálja modellként beállítani 1,3 millió munkaválallóját a kétszázmillió vásárló előtt azzal, hogy környezettudatos és az egésszégükkel törődő embereket farag belőlük - olvasható az International Herald Tribune cikkében.

A cég képviselői - akik a héten beszéltek először nyilvánosan a programról - az olyan hiedelmeket kívánja eloszlatni, hogy a környezetvédelem és a fitnesz a gazdagok luxusa, amihez sok alkalmazott nem tud hozzáférni a zsúfolt munkanapok, a kevés fizetés és a rossz szokások miatt.

Ugyanakkor egyre több bírálat éri a Wal-Martot, az Egyesült Államok legnagyobb munkáltatóját, hogy túlságosan beleszól a dolgozóinak a magánéletébe.

A workshopokon a cég egyebek között arra tanítja dolgozóit, hogy a dohányzással 1500 dollárt takaríthatnak meg évente vagy ha kevesebb időt töltenek a televízió előtt, akkor amellett, hogy 40 dollárral lesz kevesebb a villanyszámlájuk egy évre számolva, több időt tölthetnek családjaikkal. Az amerikai áruházak munkavállalóinak nagyjából a fele részt vesz a programokban annak ellenére, hogy az nem kötelező.

A vállalat azért indította a programot - amelyet a tervek szerint külföldi áruházaiban is bevezet majd -, hogy fejlessze a morált a munkahelyeken, és ezáltal növelje a termelékenységet, egészségesebbek legyenek az alkalmazottai, és hogy jobb hírnévre tegyen szert vásárlói körében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!