A megrendelés összértéke magában foglal egy további 72 szerelvényre vonatkozó opciót is. Az ALSTOM részesedése a 422-es széria termékeire vonatkozó megbízásból 119 millió euró. Az új elektromos meghajtású szerelvényeket 2008 márciusa és 2010 októbere között szállítja majd le a konzorcium. A Deutsche Bahn az új elővárosi vonatokat az Észak-Rajna Vesztfália régió elővárosi vonalain állítja majd forgalomba.
A 312 darab kocsitestet és a 156 darab forgózsámolyt az ALSTOM németországi salzgitteri üzemében gyártják. Ez a gyár végzi 51 vonatszerelvény végső összeszerelését, a Bombardier gyártja majd a szerelvények teljes elektromos berendezéseit, valamint a Jakobs-típusú forgózsámolyokat. A megrendelés fennmaradó 27 vonatszerelvényének összeszerelését a Bombardier végzi.
A 422-es szériája az elektromos vonatok új generációját képviseli és maximálisan kielégíti az egyre szigorúbb környezetvédelmi igényeket. A vonatok gyártásához környezetbarát anyagokat kerülnek beépítésére. A vonat működése során termelt hő visszatáplálásra kerül a szerelvény fűtőrendszerébe. Ezzel egyidejűleg, a fékezési energiát is "újrahasznosítja" a szerelvény, így alacsony energiafogyasztással működtethető.
A vonatok 140 km/órás sebességgel közlekedhetnek, elektromos tolóajtóval, légkondicionáló egységgel, modern audió és vizuális utas-tájékoztató rendszerrel készülnek. A mozgássérült utasok közlekedését beszállási és leszállási segédberendezések könnyítik meg.
Menedzsment Fórum