2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre fondorlatosabb praktikákkal élnek a reklámszakemberek, hogy megnyerjék a gyanútlan fogyasztót, néhány ütősnek hitt kampány mégsem úgy sül el, mint kellene. A piac alaposabb feltérképezésében olyan technikai vívmányokat is segítségül hívhatunk, mint a szemkamera vagy a virtuális áruház. Mfor.hu tudósítás.

Kísérleti nyulak a virtuális boltban

Egy életszerű szituáció

Másfajta megoldások is léteznek a fogyasztó feltérképezésére. Akad olyan, amely során bescannelnek egy újságot, és ezt egy monitoron keresztül kell nézegetnie a vizsgált személynek. Schantz ezt nem tartja életszerű szituációnak, s ennél a technológiánál azt sem lehet tesztelni, mit tesz a vásárló a kezébe kerülő újsággal, honnan kezdi lapozgatni vagy hogyan nyit ki egy reklámborítékot. A szakértő szerint sokan figyelmen kívül hagyják ezeket a szempontokat, pedig a borítékok hátulja nagyon jó reklámfelület.

Virtuális vásárlás

Nem ez az egyetlen készülék, amely a jövőben nagy segítséget nyújthat a marketingszakemberek munkájához, s már hazánkban is elérhető. A május 18-án zajlott Piackutatás Napja konferencián a Cognative és a British American Tobacco (BAT) közös prezentációjában mutatta be azt a háromdimenziós virtuális boltot, amelyben a BAT legújabb reklámját tesztelte. A szoftvert a szükség hívta életre: jóval költségkímélőbb megoldás volt a program fejlesztése, mint a valós bolti tesztelés. A kutatásra fordított idő is jelentősen lerövidült. Az egér segítségével vásárló ügyfelek minden rezdülését egy program rögzítette, ami később visszajátszható volt, az adatokat pedig kielemezték.

A szoftvert kifejlesztő Cognative arra is kíváncsi volt, máshogy viselkednek-e a fogyasztók a virtuális boltban, ezért kontrollvizsgálatot is végeztek. Az eredmények tanúsága szerint ugyanazokat a termékeket és márkákat nézik meg a vásárlók, mint egy valós szituációban, s szokásaik sem változnak a virtuális térben. Nem tekintettek máshogy a fogyasztók az elhelyezett reklámokra sem, sőt azok visszaidézése jobb arányt mutatott, mint a kontrollbolt esetében. Mindezt a készítők a képi megjelenítéssel magyarázták, így - amennyiben a reklámozók megfogadják a tanácsokat - kevesebb szöveg és több kép jellemzi majd a jövő reklámjait.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!