3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Elakadtak a hatósági vizsgán a MÁV tavasszal vásárolt motorvonatai. A Bombardier tíz járművére az utasoknak legalább január közepéig várniuk kell. A svájci Stadler első Flirt motorvonatai tegnap érkeztek hazánkba. Szolgálatba állításukig a vasútnak ki kell húznia meglévő járműveivel, számol be a Népszabadság.

Márciusban nem tudta elképzelni a Bombardier tíz motorvonatának megvásárlása nélkül a vasúti személyszállítás fenntartását Heinczinger István. A MÁV azóta vezérigazgatóvá előlépett vezetője erre hivatkozva vásárolta meg rendkívüli sürgősséggel tizenegymilliárd forintért a kanadai-német járműgyártó osztrák vasútnak szánt járműveit. Az új szerelvények kilenc hónapja kocsiszínben pihennek. A vasút még nem bénult meg, más kérdés, hogy a hét végi menetrendváltás óta a korábbinál több vonatot közlekedtető társaság személykocsijainak egy részéről hamarosan kénytelen lesz lemondani.

Eközben előreláthatólag január közepéig a MÁV nem számíthat új motorvonataira. Az állami vasút ugyanis több tucat vasúti kocsiját immár hónapok óta csak a szakhatóságok "kegyelméből" közlekedtetheti. A leromlott műszaki állapotú személykocsik forgalmi vizsgája azonban hamarosan lejár.

A Központi Közlekedési Felügyelet (KKF) azonban egyelőre nem adta ki a típusbizonyítványt és a forgalomba állításhoz szükséges dokumentumokat az állami vasút Bombardiertől vásárolt járműveire. A Népszabadság értesülései szerint a korszerű szerelvények sikeres vizsgáját részben a BKV-nál sok gondot okozó Siemens Combino villamosokéhoz hasonló diagnosztikai problémák akadályozzák. Ezek többnyire a Talent motorvonatok számítógépes rendszerének különféle hibaüzeneteiben jelentkeznek.

Ennél nagyobb gond, hogy a hivatalos futáspróbákon a szerelvények fékezésével sem volt minden rendben. A járművek megállításához szükséges úthossz legalábbis fékezésenként eltérő volt. Az okot még vizsgálják, de a probléma már az osztrák vasút számára is fejtörést okozott. Ott megoldották a kérdést, a szerelvények már megkapták az első típusbizonyítványt a forgalomba állításhoz. A MÁV-nál remélik: az osztrák engedélyek megszületése felgyorsíthatja a magyar motorvonatok műszaki ellenőrzését is.

A hibák már eddig is keresztülhúzták a vasúttársaság számításait, mivel eredetileg áprilisban forgalomba állították volna első Talenteket. Október elején pedig már azzal is beérték volna, ha a decemberi menetrendváltáskor számíthatnak új járműveikre. Ehelyett néhány napja kénytelenek voltak újabb határidőt szabni a Bombardier vonatainak átvételére, írja a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!