2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szervezeti kultúra és a szervezeti légkör meghatározó szereppel bír a napi munkára. A szervezeti kultúra általában a földrajzi kultúrával szoros kapcsolatban áll, ám a globalizálódó világban a korábbi homogenitás felbomlott.

Az átfogóság azon hiteknek és viselkedéseknek a skáláját mutatja meg, amit az adott kultúra megkísérel meghatározni és kontrollálni. Ez a skála nagyon széles lehet. A kultúra meghatározza, hogy mit gondoljunk, mit csináljunk, mikor csináljuk, hogyan csináljuk, hogyan öltözködjünk, hogyan közelítsünk meg bizonyos kérdéseket, mi a helyes, mi a helytelen, mik a büntetések és a jutalmak ezen szabályok betartása illetve megtagadása esetén. Például egy Japán gyárban az előírások köre általában több területre terjed ki mint egy Nyugat-Európai szervezetben. Sikereik mértékét a nagyobb fokú elhivatottságnak és ellenőrzésnek tulajdonítják. Azon szervezetek, amelyek nagy sok részidős munkavállalót foglalkoztatnak nem törekednek a tagok viselkedésének nagy mértékű befolyásolására. (csak azon tényezőkre próbálnak hatni amelyek a munka teljesítéséhez elengedhetetlenül szükségesek)

A hitek és a viselkedés befolyásolására irányuló kísérletek eltérnek a pszichológiai intenzitásukat tekintve. A szervezetek megkísérelhetnek befolyást gyakorolni arra, hogy az emberek mit csináljanak és hogyan gondolkodjanak; azaz kialakítani egy pozitív gondolkodást a szervezetről és arról, hogy milyen módón kezeljék a vásárlóikat, kollégáikat és főnökeiket. Ha sikerül ilyesfajta pozitív gondolkodást kialakítani ez általában a kívánt pozitív viselkedést vonzza maga után (Meyer&Allen, 1991).

A vertikális dimenzió neve az egyetértés mértéke, ami megmutatja, hogy egyes kultúrák erőssége eltérő. A szervezeti kultúráról szóló szakirodalom majdnem mindig úgy értelmezi a kultúra szót, hogy az erős kultúrát jelent. Az, hogy az erős szervezeti kultúra feltétlenül hatékony szervezetet is jelent a menedzsment nagy kérdése (Martin, 1995).

Ezt a három dimenziót mutatja be a „kultúra-kocka”.

E modell alapján egy magasan integrált kultúra lenne az, amely esetében az egyetértés átfogó az áthatóságot tekintve, melyek mélyen elfogadottak a tagok körében.


A cikk folytatása

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!