2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sztrájkkészültséget hirdettek a szlovákiai fuvarozók, mert úgy látják: tarthatatlan az elektronikus útdíjrendszer, mert tönkreteszi a közúti teherszállítókat.

A sztrájkot szeptember elejére tervezik. A Magyar Koalíció Pártja teljes mértékben támogatja a fuvarozók követeléseit. A fuvarozók tiltakozásukkal azt szeretnék elérni, hogy Szlovákia térjen vissza a 2008-ig használt autópálya-matricákhoz, amelyeknek az eladásából származó bevételek az államkasszába vándoroltak. A bevételekből javították és korszerűsítették a közutakat. Ma az elektronikus közúthasználati díjak magáncég bevételeit képezik, s a bevételeknek csupán egy része szolgál a közutak karbantartására, javítására. A bevételek nagy része a méregdrágán telepített elektronikus rendszer törlesztésére szolgál. A telepítés 820 millió euróba (mintegy 25 milliárd koronába) került.

A fuvarozóknak a 2009-ben bevezetett változás erőteljes áremelkedést okozott. A drasztikus áremelkedés nem csak a fuvarozó vállalkozókat teheti tönkre, végső soron a fogyasztót terheli. A fuvarozó kiszámlázza azt a kereskedőnek, aki meg beépíti a pulton található termék árába.

Az MKP rámutat, hogy "a túlságosan magas közúthasználati díj következménye, hogy a teherforgalom egy része átvándorolt a nem fizetős, másod-, harmadosztályú és helyi közutakra. Azok fenntartói, a megyei és helyi önkormányzatok viszont a közúthasználati díjból nem jutnak bevételhez. Ez pedig az alacsonyabb rendű közutak rohamos tönkretételét okozza majd, mivel a fenntartónak nincs forrása az utak karbantartására".

"Több súlyos rendszerhiba miatt, amely az elektronikus közúthasználati díj rendszerét jellemzi, a Magyar Koalíció Pártja támogatja a fuvarozók tiltakozási kezdeményezését. Célunk, hogy igazságos, rendszerszerű megoldás jöjjön létre, amelynek bevételei elsősorban a közutak karbantartására, javítására és építésére szolgálnak majd. Azért, hogy a közeljövőben mindnyájan megfelelő utakon közlekedhessünk" - zárul az MKP-nak az MTI pozsonyi irodájába is eljuttatott, hétfői közleménye.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!