3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csökkent a magyar piacon legnagyobb erőkkel jelenlévő drogérialánc árbevételének növekedési üteme a 2008/2009-es üzleti évben, a terjeszkedésről azonban továbbra sem tesz le a cég – jövőre újabb húsz üzlettel bővül majd a magyar hálózat.

Ellepik az országot a német drogérialáncok (Mfor-montázs)

A tavalyi 60,4 milliárd forintról 63,7 milliárd forintra emelkedett a dm német drogérialánc forgalma hazánkban a 2008/2009-es üzleti évben, mondta el szerdai sajtótájékoztatóján Wolfgang Strasser ügyvezető igazgató. Ez 5,46 százalékos növekedésnek felel meg, ami csökkenést jelez a tavalyelőtti, mintegy 17 százalékos bővüléshez képest.  

A nyereségre vonatkozó újságírói kérdésre Strasser nem közölt konkrét számot – annyit azonban elárult, hogy olyan szintű profittal zárták az üzleti évet, amelyből finanszírozhatják a további terjeszkedést.  

Évente 20-25 új üzlet

Az üzletnyitások számát tekintve tartja a korábbi tempót a vállalat: a boltok száma 2007-ben 204-re, 2008-ban 225-re, idén pedig 250-re nőtt; a 251. üzletet holnap nyitja meg a cég, a most kezdődő üzleti évben pedig további húsz új egység létrehozását tervezik, válaszolta újságírói kérdésre Strasser. A mintegy tíz százalékos bővülési ütem egyébként nagyjából megfelel a dm nemzetközi szinten mért növekedési mértékének.  

Új üzletek nyitására a cég mintegy hárommilliárd forintot fordított az idei évben – ebből 28 új egység létrehozására futotta, míg négy egységet bezártak, közölte Józsa Mariann cégvezető. 

Az alkalmazottak száma a tavalyi 2262-ről 2230-ra estt vissza - a természetes fluktuáció által kivált dogozókat nem pótolta a társaság, ehelyett hatékonyabbá tette működését, fűzte hozzá Wolfgang Strasser.

Szintén csökkenés figyelhető meg a dm-nél a teljes hazai piacon részesedést tekintve: ez tavaly közelített a 15 százalékhoz, 2009 harmadik negyedévére viszont 12,8 százalékra mérséklődött. A drogériák piacán viszont 51,5-ről 52,6 százalékra sikerült növelni ezt a mutatót.

Óvatos Rossmann  

Ami a többi üzletláncot illeti, a Nielsen piackutató vállalat október eleji felmérése szerint a nagy vetélytárs Rossmann öt üzlettel összesen 186-ra bővítette üzletei számát idén; a Müller 31, a Schlecker 24, míg a DDA 22 értékesítő hellyel van jelen a magyar piacon.

A Nielsen elemzéséből az is kiderül, hogy hazánkban a drogériák együttes forgalma 4 százalékkal emelkedett az előző hasonló időszakhoz képest 2008. szeptember-2009. augusztus között. Így piacuk mérete meghaladja a 77 milliárd forintot, a piackutató cég által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi eladása alapján.

W.B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!