4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Előszerződést kötött a magyar kormány és a Dakar-ralit szervező francia cég arról, hogy 2010 januárjában Budapestről indulhat a verseny - közölte Újhelyi István, a területfejlesztési minisztérium államtitkára. Szerinte a magyarországi start szinte biztos, bár a végleges szerződés megkötése még hátra van. Az államtitkár úgy véli: megéri az országnak, ha idejön a verseny.

A politika is akarja (Mfor-montázs)

Garanciát vállalt a kormány a Dakar-rali megrendezésére, amennyiben a verseny licencének tulajdonosa végleges szerződést ír alá a magyar féllel - közölte Újhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium államtitkára csütörtöki sajtótájékoztatóján.

Az államnak 550 millió forintba (2,2 millió euró) kerül a licencdíj megszerzése, ehhez kapcsolódóan pedig mintegy 3-400 millió forintos szervezési költséggel járhat a rendezvény. Újhelyi István közölte, hogy természetesen ennek egy részét szponzorokkal teremtené elő a rendező, az állami tulajdonú Hungaroring Sport Zrt.

Benne leszünk a tévében

Újhelyi István ugyanakkor az Mfor.hu kérdésére azt válaszolta: a profit pontos nagyságát még nem lehet megmondani, hiszen a Dakar-rali történetében ez lesz az első eset, hogy ennyire Keletre jön a verseny. "Nem tudjuk megjósolni, hogy a nyugat-európai törzsközönség java eljön-e a verseny kedvéért Budapestre, mint ahogy azt sem, hogy a mi régiónkból hány embert vonz majd a budapesti rajt. Annyit mondhatok előre, hogy a makrogazdasági hatások - csak a versenyző csapatok ellátása miatt is - minden bizonnyal pozitívak lesznek. A világ televíziói pedig kiemelten kezelik az egyik legnézettebb sporteseményt, így a magyarországi turizmus számára is hasznos lehet az esemény" - mondta Újhelyi István.

Korábbi számítások alapján a rendezvény itthon 4,6 milliárd forintos pótlólagos keresletet is generálhat. A nagy nyertesek a budapesti és a Balaton környéki szállodák lehetnek, hiszen a versenyzők a Hősök teréről a Balaton-partra hajtanak, ahol Veszprém mellett, egy zárt katonai területen rendezik meg a verseny egyetlen magyarországi gyorsulási szakaszát.

A Világgazdaság korábban arról számolt be, hogy a 2006-os versenyen, Lisszabonban például 132 ezer pótlólagos szállodai vendégéjszakát tulajdonítottak a Dakar-rajtnak.

Tankok helyén versenyeznek 

Bár más - főleg spanyol, portugál és francia - városok továbbra is lobbiznak a 2010-es start jogáért, Újhelyi István biztosra veszi, hogy tőlünk indulhat a verseny 2010-ben. "Ha eddig eljutottunk, minden bizonnyal a részletekben is meg tudunk majd állapodni" - mondta az államtitkár. Kérdéses az is, hogy a hazai környezetvédők mit lépnek most, hogy egyre kézzelfoghatóbbá válik a magyarországi indulás lehetősége.

Az államtitkár ezzel kapcsolatban elmondta: a környezeti hatástanulmány elkészítése még nem fejeződött be, de nem tartja valószínűnek, hogy bármilyen probléma adódhatna ezen a téren. A verseny legkörnyezetterhelőbb része ugyanis olyan területen zajlik majd, ahol korábban tankok gyakorlatoztak.

Hozzátette, hogy sem Budapesten, sem a Veszprém felé vezető szakaszon nem lesz verseny, a csapatok kötelesek a KRESZ-szabályok betartásával levonulni a régi gyakorlótérre.

Megy a lobbi

Eközben Magyarország továbbra is folytatja lobbitevékenységét: a Magyar Turizmus Zrt. húsz négyzetméteres standon jelenik meg az idei, hamarosan induló verseny lisszaboni starthelyén. Az állami cég kiadványok terjesztésével, információadással, valamint étel. és italkóstoltatással próbálja már most felhívni a figyelmet a 2010-es budapesti startra. Ujhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium államtitkára, valamint Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a helyszínen tovább tárgyal a verseny szervezőivel.

LNG


Menedzsment Fórum
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!