2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) Záhony térségében történő vámszabadterület létrehozását sürgető javaslatot nyújtott be a Nemzetgazdasági Minisztériumnak, amely részleteit a Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián ismertették.

Az MLSZKSZ közleménye szerint a vámszabad területtel olyan övezet jönne létre a térségben, amelyen belül nem kell vámot és nemzeti adókat fizetni a kívülről behozott áruk után, így a körzeten belül jelentősen csökkenne a gazdasági tevékenység költsége, ami külföldi beruházásokat vonzana - tudatta a szövetség.

Megfelelő fejlesztéssel Záhony átrakókörzete alkalmas lenne arra, hogy a kelet-nyugati irányban zajló vasúti áruforgalom fogadásának stratégiai pontjává, és Európa keleti tranzitkapujává válhasson - írja az MLSZKSZ.

Mindenképp szükség van a megfelelő közlekedéslogisztikai fejlesztésekre, mivel a szomszédos országok vasúti fogadótermináljainak rohamos fejlődése miatt félő, hogy a magyar körzet lemarad, és Magyarország kikerülhetővé válik a nemzetközi teherszállítási vasútvonalakon - hívta fel a figyelmet a szövetség, hozzátéve: jelentősen javulna Magyarország árufuvarozási versenyhelyzete is, mivel a szomszédos országok egyikében sem hoztak még létre ilyen jellegű létesítményt.

Bár a kelet-nyugat irányú áruszállításban továbbra is a tengeri fuvarozás dominál, jórészt a rövidebb tranzitidő miatt azonban egyre erősebben érezhető a vasúti áruszállítás fejlesztésére irányuló szándék egyes külföldi befektetők részéről. Oroszország és Kína is nyugat felé tartó vasútvonalainak fejlesztésével igyekszik a hatékonyabb áruforgalom megvalósítására, a Kínát Európával összekötő vasútvonalak kialakításába pedig egyre több szomszédos ország kapcsolódik be - írja a szövetség.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!