5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Beszóltam a Facebookon! címmel új rovatot indítunk, amelyben a hét legérdekesebb, legtöbb vitát vagy érzelmet kiváltói kommentjeiből szemezgetünk.

A címet adó hírhez ugyan nem született sok komment, azonban D. Lajos felvetése miatt bekerült a heti szemlébe, D. Lajos nevű olvasónk ezt írja a Facebookon ezen cikkünk kapcsán:

„Tegyük tisztába: ilyen kaliberű projekt lelövéséről kizárt, hogy egy miniszter önmagában dönthetett volna, a döntést nyilvánvalóan a kormány hozta meg. Aki ismeri a terveket, az tudja, hogy alapos okuk volt rá. Vitézy "stratégiájára" és projektjeire azt a szót használják, hogy "végrehajthatatlan". Szó sem volt arról, hogy az unió az ezermilliárdos ötletelést csak úgy kifizette volna, egyelőre a tervezésről volt szó, de tisztán látható volt, hogy ha mégis kerülne rá uniós pénz, csak a projekt önrésze a sok százmilliárdos kategóriába tartozna.

Vitézy, aki számára a forint és annak képződése nem értelmezhető, és szokás szerint a látványrajzokig és a színes-szagos prezentációkig képes a folyamatokat átlátni, tehát valójában azokat támadja, akik nála kicsit tovább is képesek látni és van némi felelősségük is. Ilyen pl. Orbán Viktor, aki a döntést valójában meghozta.”

Nem is maradt válasz nélkül, J. Éva nevű olvasónk nem is azt vitatja, hogy ki hozta meg a döntést: Orbán vagy Lázár, hanem a projekt fontosságáról írta le a véleményét:

„Azaz kellene már valamit lépni (10 éve is késő már).

Számos tanulmány készült, hogy a dugóban araszoló járművek egy jelentős része bizony az agglomerációból érkezik. Ennek a járműtömegnek nem kellene rászabadulni Budapest közlekedésére.

Ez is jelentős költség ám hosszútávon, a tömegközeledés fejlesztése a nagyvárosok körül szinte mindenhol megtérülő beruházás volt.

Sem elegendő P+R parkoló nincs Budapestre az agglomerációból érkezők számára, sem megfelelő tömegközlekedés.

Az igazi megoldás persze az lenne ha P+R már nem is Budapesten épülne meg, hanem azokban a városokban ahonnan az autósok érkeznek.

Autó helyett pedig a vasút a megfelelő alternatíva a munkába járók számára.

Lehetne is USA vs német nagyvárosok példákat hozni (az elsőben többsávos autópályák szelik keresztül a városokat, az utóbbiak pedig visszazöldülnek).”

Aztán a csörte folytatódik:
D. Lajos

Ez semmiben nem mond ellent annak amit írtam.

Majd J. Éva kommentje:

Annyiban ellentmond ha egyetért azzal amit írtam, ez a megállapítása nem igaz:

" Vitézy "stratégiájára" és projektjeire azt a szót használják, hogy "végrehajthatatlan""

Tehát nem végrehajthatatlan, ráadásul szükséges, ezek szerint Ön csak a forrás meglétét hiányolja. Pedig én az ilyen projekteket nevezném fejlesztésnek vagy fejlődésnek.

Az pedig, h nincs rá forrás kissé meglepő a kormány választások előtti kommunikációját figyelve: miszerint:

Magyarország előre megy, nem hátra

Piros lett a paradicsom nem sárga.

Azt gondolom ha Budapest-Belgrád vasútra, Fudan Egyetemre akad forrás, akkor vannak az országban ennél fontosabb és megtérülőbb fejlesztések. A tömegközlekedés fejlesztése eddig a legtöbb országban megtérült (nemzetgazdasági szinten). Addig a kínai hitelekből történő beruházások javarésze hitelcsapdának bizonyult.

Ön szerint is fontos lenne, Budapest agglomerációs közlekedésének fejlesztése és Vitézy projektjei valóban "végrehajthatatlan"-ok? A jelenlegi kormány jól látja és nem szükségesek ezek a fejlesztések vagy valóban nincs rá forrás, emiatt maradnak el sorra a beígért közlekedésfejlesztése Budapesten és az agglomerációban?

Mondja el véleményét, írjon olvasói levelet az [email protected] e-mail-címre vagy kommenteljen bátran az Mfor.hu Facebook-oldalán: https://www.facebook.com/MenedzsmentForum

Azonban nem ez volt a hét híre a kommentek száma szempontjából hanem az a cikkünk amelyben beszámolunk arról, hogy létrejött az online árfigyelő rendszert előkészítő munkacsoport: 

Innen csak pár a legnépszerűbb komment közül válogattunk:
K. Balázs írja:

Lehet, a boltoknak el kéne helyezniük ilyen kiskereskedelmi különadó-számlálót a boltokban. Kedves vevő, ezt is te fizeted jeligére.... Az árstoppos pult felett oda írni az igazi árat, átlagos forgalmi mennyiséget / veszteséget, és hogy a különbözetet a többi termék árában fizeti meg a kedves vevő...

H. Zoltán szerint ilyen alkalmazások léteznek a piacon:

Az ne zavarjon senkit, hogy hosszú hónapok óta a _VERSENYSZFÉRÁBAN_ vannak olyan cégek akik ezzel foglalkoznak.

De majd ők fejlesztenek maguknak egy másikat, 3x pénzen, lehetőleg EU támogatást is igénybevéve, valamelyik stróman cégén keresztül.

T. Sándor szerint, inkább a gazdaságot kellene rendberakni „árfigyelés” helyett

Kb sz*rt sem tudnak, nem ilyen baromságokat kell csinálni hanem normális gazdaságot! Arra persze nincs eszük !

Gyula nevű olvasónk a fürkészeket és portyázókat hiányolja

A nyúl hordja a puskát? Inkább furkeszeket kellene alkalmazni,mert a lélegeztető gépeknél nagyon bejött.

Még sok érdekes komment érkezett, ezeket Ön is elolvashatja itt:

https://www.facebook.com/MenedzsmentForum/posts/695501585908840

Mondja el véleményét, írjon olvasói levelet az [email protected] e-mail-címre vagy kommenteljen bátran az Mfor.hu Facebook-oldalán: https://www.facebook.com/MenedzsmentForum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!