5p

Beszóltam a Facebookon! címmel új rovatot indítunk, amelyben a hét legérdekesebb, legtöbb vitát vagy érzelmet kiváltói kommentjeiből szemezgetünk.

A címet adó hírhez ugyan nem született sok komment, azonban D. Lajos felvetése miatt bekerült a heti szemlébe, D. Lajos nevű olvasónk ezt írja a Facebookon ezen cikkünk kapcsán:

„Tegyük tisztába: ilyen kaliberű projekt lelövéséről kizárt, hogy egy miniszter önmagában dönthetett volna, a döntést nyilvánvalóan a kormány hozta meg. Aki ismeri a terveket, az tudja, hogy alapos okuk volt rá. Vitézy "stratégiájára" és projektjeire azt a szót használják, hogy "végrehajthatatlan". Szó sem volt arról, hogy az unió az ezermilliárdos ötletelést csak úgy kifizette volna, egyelőre a tervezésről volt szó, de tisztán látható volt, hogy ha mégis kerülne rá uniós pénz, csak a projekt önrésze a sok százmilliárdos kategóriába tartozna.

Vitézy, aki számára a forint és annak képződése nem értelmezhető, és szokás szerint a látványrajzokig és a színes-szagos prezentációkig képes a folyamatokat átlátni, tehát valójában azokat támadja, akik nála kicsit tovább is képesek látni és van némi felelősségük is. Ilyen pl. Orbán Viktor, aki a döntést valójában meghozta.”

Nem is maradt válasz nélkül, J. Éva nevű olvasónk nem is azt vitatja, hogy ki hozta meg a döntést: Orbán vagy Lázár, hanem a projekt fontosságáról írta le a véleményét:

„Azaz kellene már valamit lépni (10 éve is késő már).

Számos tanulmány készült, hogy a dugóban araszoló járművek egy jelentős része bizony az agglomerációból érkezik. Ennek a járműtömegnek nem kellene rászabadulni Budapest közlekedésére.

Ez is jelentős költség ám hosszútávon, a tömegközeledés fejlesztése a nagyvárosok körül szinte mindenhol megtérülő beruházás volt.

Sem elegendő P+R parkoló nincs Budapestre az agglomerációból érkezők számára, sem megfelelő tömegközlekedés.

Az igazi megoldás persze az lenne ha P+R már nem is Budapesten épülne meg, hanem azokban a városokban ahonnan az autósok érkeznek.

Autó helyett pedig a vasút a megfelelő alternatíva a munkába járók számára.

Lehetne is USA vs német nagyvárosok példákat hozni (az elsőben többsávos autópályák szelik keresztül a városokat, az utóbbiak pedig visszazöldülnek).”

Aztán a csörte folytatódik:
D. Lajos

Ez semmiben nem mond ellent annak amit írtam.

Majd J. Éva kommentje:

Annyiban ellentmond ha egyetért azzal amit írtam, ez a megállapítása nem igaz:

" Vitézy "stratégiájára" és projektjeire azt a szót használják, hogy "végrehajthatatlan""

Tehát nem végrehajthatatlan, ráadásul szükséges, ezek szerint Ön csak a forrás meglétét hiányolja. Pedig én az ilyen projekteket nevezném fejlesztésnek vagy fejlődésnek.

Az pedig, h nincs rá forrás kissé meglepő a kormány választások előtti kommunikációját figyelve: miszerint:

Magyarország előre megy, nem hátra

Piros lett a paradicsom nem sárga.

Azt gondolom ha Budapest-Belgrád vasútra, Fudan Egyetemre akad forrás, akkor vannak az országban ennél fontosabb és megtérülőbb fejlesztések. A tömegközlekedés fejlesztése eddig a legtöbb országban megtérült (nemzetgazdasági szinten). Addig a kínai hitelekből történő beruházások javarésze hitelcsapdának bizonyult.

Ön szerint is fontos lenne, Budapest agglomerációs közlekedésének fejlesztése és Vitézy projektjei valóban "végrehajthatatlan"-ok? A jelenlegi kormány jól látja és nem szükségesek ezek a fejlesztések vagy valóban nincs rá forrás, emiatt maradnak el sorra a beígért közlekedésfejlesztése Budapesten és az agglomerációban?

Mondja el véleményét, írjon olvasói levelet az [email protected] e-mail-címre vagy kommenteljen bátran az Mfor.hu Facebook-oldalán: https://www.facebook.com/MenedzsmentForum

Azonban nem ez volt a hét híre a kommentek száma szempontjából hanem az a cikkünk amelyben beszámolunk arról, hogy létrejött az online árfigyelő rendszert előkészítő munkacsoport: 

Innen csak pár a legnépszerűbb komment közül válogattunk:
K. Balázs írja:

Lehet, a boltoknak el kéne helyezniük ilyen kiskereskedelmi különadó-számlálót a boltokban. Kedves vevő, ezt is te fizeted jeligére.... Az árstoppos pult felett oda írni az igazi árat, átlagos forgalmi mennyiséget / veszteséget, és hogy a különbözetet a többi termék árában fizeti meg a kedves vevő...

H. Zoltán szerint ilyen alkalmazások léteznek a piacon:

Az ne zavarjon senkit, hogy hosszú hónapok óta a _VERSENYSZFÉRÁBAN_ vannak olyan cégek akik ezzel foglalkoznak.

De majd ők fejlesztenek maguknak egy másikat, 3x pénzen, lehetőleg EU támogatást is igénybevéve, valamelyik stróman cégén keresztül.

T. Sándor szerint, inkább a gazdaságot kellene rendberakni „árfigyelés” helyett

Kb sz*rt sem tudnak, nem ilyen baromságokat kell csinálni hanem normális gazdaságot! Arra persze nincs eszük !

Gyula nevű olvasónk a fürkészeket és portyázókat hiányolja

A nyúl hordja a puskát? Inkább furkeszeket kellene alkalmazni,mert a lélegeztető gépeknél nagyon bejött.

Még sok érdekes komment érkezett, ezeket Ön is elolvashatja itt:

https://www.facebook.com/MenedzsmentForum/posts/695501585908840

Mondja el véleményét, írjon olvasói levelet az [email protected] e-mail-címre vagy kommenteljen bátran az Mfor.hu Facebook-oldalán: https://www.facebook.com/MenedzsmentForum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!