Mindez szükségessé tette 180 új munkatárs fölvételét, így immár 830-an dolgoznak a társaságnál - tette hozzá.
Mint elmondta: az elsősorban Oroszországban, Kínában, Brazíliában és Indiában tapasztalható növekedés nyomán, az idén már 25 százalékkal több sebességváltó hagyja el az egri üzemet, mint a világgazdasági krízist megelőző évben, 2008-ban.
Ugyanakkor az idei terveiket befolyásolhatja a Japánban bekövetkezett természeti katasztrófa negatív hatása a japán járműiparra. "A szállítások eddig folyamatosak voltak, ám már két japán autóipari partnerük jelezte, hogy négy hétre leállította a termelést" - mondta.
Az elnök-igazgató felhívta a figyelmet arra, hogy a termékeikhez szükséges alkatrészek 50 százalékát, magyar, Egerben és környékén működő beszállítóktól szerzik be. Ezek a cégek, újabb több száz embernek adnak munkát.
Ezzel kapcsolatban kifogásolta, hogy a beszállítóik fejlesztéseit gátolja a bankok visszafogott hitelezési politikája. A pénzintézetek szerinte túl szigorú feltételekkel nyújtanak hitelt a vállalkozásoknak.
A sajtótájékoztatón bemutatták a társaság új ügyvezető igazgatóját Őszi Csillát, aki 14 éve dolgozik a cégnél.
A ZF, amely a világ legnagyobb hajtástechnológiai konszernje 1995-ben vásárolta meg a Csepel Autó egri sebességváltógyárát.
MTI