2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Fővárosi Közgyűlés taxis témájú előterjesztéséből derül ki, hogy az eddig ismertnél akár kétszer hosszabb időre is lezárhatják a Lánchidat és az Alagutat - írja Vitézy Dávid Facebook-oldalán.

A taxis témájú előterjesztésben eldugva tüntette fel a főváros a közelgő felújításra vonatkozó módosítást, mely az eddig tervezettnél sokkal hosszabb időre felforgatja a fővárosiak életét.

"A Lánchíd felújításához kapcsolódó további feladatként jelentkezik a Várhegyi alagút és a Clark Ádám tér felújítása is. Azonban ezen feladatok megvalósítására - II. ütemként - a későbbi években, a szükséges forrás rendelkezésre állása esetén kerül sor." - olvasható a dokumentumban.
Fotó: MTI
Fotó: MTI

Eszerint a főváros és a BKK forráshiány miatt a Lánchíd és az Alagút amúgy korábban egy beruházásként előkészített és egyszerre kivitelezni tervezett felújítását szétválasztja, és nem egyszerre, hanem egymás után csinálja meg. Így a felújítások időtartama összeadódik, ahelyett, hogy egyszerre történne meg a két, ugyanazon útvonalra eső műtárgy felújításra - olvashat Vitézy Dávid bejegyzésében.

Vagyis az "Alagút-Lánchíd közlekedési tengely kétszer annyi ideig, kb. 4-5 évig lesz lezárva forgalom előtt".

Vitézy többek között nemcsak azt nem érti, hogy egy ilyen lezárás időtartama kapcsán miért nincs kimutatva, mekkora kárt okoz a budapestieknek a döntés, de afelett is értetlenkedik, hogy egy ilyen súlyú, a munkába járókon túl Budapest kiemelt turisztikai térségeit (Lánchíd, Vár) is érintő döntést, hogy lehet csak így eldugva szerepeltetni egy közgyűlési anyagban.

Az egykori BKK-vezér szerint

"a főváros és a BKK kezéből mára kicsúszott a közlekedéspolitikai irányítás, eltűnt a rendszerszemlélet, mint látható, a városházi bürokratikus szempontok felülírnak minden észérvet. (...) Teljes szemlélet- és struktúraváltás kell a budapesti közlekedés irányításában, ez így nem fenntartható."


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!