Lezárult a Magyar Telekom egyik bolgár leányvállalatának, az Orbitelnek az eladása, ami azt jelenti, hogy ezzel a Deutsche Telekom magyar leányvállalata kivonult a bolgár alternatív kiskereskedelmi távközlési piacról - közölte a Magyar Telekom a honlapján kedden.
Az Orbitelt 2006-ban vásárolta meg a Magyar Telekom. Ezt követően épített ki Bulgáriában országos gerinchálózatot, amelyet 2008 tavaszán helyezett üzembe. A bolgár ADSL nagykereskedelmi piac megnyitását követően a Magyar Telekom az erre a hálózatra épített ADSL-értékesítést helyezte középpontba, és ugyanakkor javította a cég működési hatékonyságát. A sajtóközleményben a Magyar Telekom hangsúlyozza, hogy a nehéz működési feltételek és a komoly piackorlátozó intézkedések ellenére a cég 2008-tól nyereséges, de a piaci kilátások változása miatt az Orbitel stratégiai súlyát átértékelték. Ebből az derül ki, hogy az eladásról hozott döntést ez alapozta meg.
A múlt év novemberben a Magyar Telekom azt közölte, hogy a tranzakció az Orbitel saját tőke értékét 5 millió euróban határozza meg. Mivel a vételár egy részét a vevő által átvállalt kötelezettségek képezik, a tranzakcióból 2010 első negyedévében befolyó cash-flow mintegy 3,5 millió euró lesz.
A Magyar Telekom az adásvétel lezárását követően tevékenységét nyereségesebb és jobb kilátásokkal bíztató területekre helyezi.
A korábbi közlés szerint az Orbitel Bulgária egyik alternatív távközlési szolgáltatója, vezetékes hang- és adatszolgáltatásokat kínál lakossági és üzleti ügyfelek számára. Az akkor közölt adatok szerint 2009-ben az Orbitel várható bevétele 10 millió euró, a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyeresége (EBITDA) pedig mintegy egymillió euró.
MTI/mfor.hu