A harmadik negyedévben 10 százalékkal tudta növelni nyereségét a Wal-Mart, a világ legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, ami némi reménnyel szolgálhat, úgy tűnik a recesszió veszélye ellenére sem tapasztalható a drasztikus visszaesés a fogyasztás terén.
Alacsony árakkal hódította meg a vásárlókat a Wal-Mart, amely korábban is elsősorban az árérzékeny fogyasztók kedvenc áruháza volt. Az olcsóságának köszönhetően a lánc nyeresége nem esett vissza, hiszen a csütörtökön közzétett számok szerint 10 százalékkal nőtt a profitjuk.
A Wal-Mart a jövőben is az olcsó termékekre kíván fókuszálni, a cég vezetői szerint a mostani gyenge gazdasági helyzetben ez segíthet a forgalom fenntartásában, illetve ez lehet hatékony fegyver a visszaesés elleni küzdelemben. A társaság ennek ellenére óvatosan nyilatkozott a következő üzleti időszakáról, és azt valószínűsítik, hogy az eredményük vissza fog esni.
A társaság nettó árbevétele az elmúlt negyedévben 97,6 milliárd dollár lett, ami 7,5 százalékos bővülést jelent. Ennél is jobban, 10 százalékkal ugrott meg a cég profitja. A Wal-Mart a harmadik negyedévben 3,14 milliárdos nyereségről adott számot, amely részvényenként 80 centes nyereségnek felel meg. A cég papírjai a válság eddigi időszakát jól vészelték át, hiszen 43 és 63 dollár között mozgott a kurzus az elmúlt évben, a szerdai záróár 52,66 dollár volt.