A Facebook vezetője némi önkritikát gyakorolt, és elismerte, hogy az eredeti célokhoz képest az oldalon más irányba mentek el. Hozzá kell tenni, a kritikák már közel másfél évvel ezelőtt komoly mértékben érik a céget, az amerikai elnökválasztási kampány óta. A Facebook ugyan a hamis hírek ellen azóta néhány módszerrel megpróbálta felvenni a harcot, de ezek nem sok sikerrel jártak.
Zuckerberg reményei szerint végre eltűnhetnek a semmitmondó idézetek, felesleges megosztások, de akár még a kamu hírek egy része is, A saját bejegyzéseink közül is azok látszanak majd inkább, amelyek valódi interakciókat generálnak, tehát a valós "olvasás nélkül" szórt like-okat kapó posztok helyett azok kerülhetnek előtérben amelyek valós párbeszédet, és kommenteket indítanak.
Miután a kommentált anyagok lesznek felülsúlyozva, a like helyett így vélhetőleg jelentősen megváltozik mindenkinek a hírfolyama. A lépés egyébként meglehetősen kockázatos, hiszen önmagában a felhasználók által látottak gyökeres változása miatt kevesen lesznek felhőtlenül boldogok. Tetézni fogja azonban mindezt, hogy a Facebookon kialakult felhasználói szokásokkal szembe megy a mostani kezdeményezés. Más kérdés, hogy a Coelho és Oravecz Nóra idézetek olvasása vagy éppen cicás képek like-olása valóban nem a legértékesebb tartalom.
Tisztában van mindezzel a cég vezetője is, aki elismerte, hogy várhatóan rövidtávon kevesebb időt fognak facebookozni az emberek. Zuckerberg szerint azonban ők hosszútávon terveznek, és azt szeretnék elérni, hogy az emberek által a Facebookon eltöltött idő értékesebb legyen.
A befektetők azonban úgy tűnik, kevésbé hisznek a víziókban, csak a rövid távú eredmények érdeklik őket. Ezt bizonyítja, hogy a pénteki kereskedést komoly veszteséggel indította a vállalat, a papírok a nyitás után közel 5 százalékos mínuszt mutattak, ahonnan később sikerült visszaküzdeniük magukat a 4 százalékos szintig.
mfor.hu