492 millió dolláros veszteségről számolt be csütörtök este a Microsoft a második negyedévet illetően, ez részvényenként hat centes mínuszt jelentett. Egy évvel korábban 5,87 milliárd dolláros, részvényenként 69 centes profitja volt a szoftvercégnek. A jelentős eredményromlás elsősorban annak köszönhető, hogy 6,19 milliárd dollárnyi egyszeri goodwill-leírás terhelte a második negyedévet a cég online üzletága kapcsán. A Microsoft 2007-ben 6,3 milliárd dollártért vette meg az aQuantive online hirdetési társaságot, most majdnem a teljes értékét leírta.
A cég bevételei 4 százalékkal emelkedtek tavalyhoz képest, így 18,06 milliárd dollárt tettek ki a júniusban zárult negyedévben. Az eredmények elmaradtak a várakozásoktól, hiszen az elemzők 18,13 milliárdos árbevételt és 62 centes részvényenkénti profitot vártak a Microsofttól.
mfor.hu