2p

Mintegy egymilliárd forintos adózás utáni nyereséggel zárta tavalyi évét a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) - áll a társaság szerdai közleményében.

Tavaly 4,9 millió tonna árut, és 4,6 millió embert jutatott el úti céljához; a nyereség egyik kiváltója, hogy a vasúttársaság a MÁV Cargo privatizációból kiszállva az Európai Unió elvárásainak megfelelően eladta a legnagyobb magyar vasúti áruszállítóval közösen tulajdonolt cégekben lévő részesedéseit. A magyar-osztrák vállalat árbevétele 26,1 milliárd forint volt a 2008-ban kimutatott 31,5 milliárdos érték után.

"Az eredményesség záloga, hogy beruházásokkal és fejlesztésekkel készültünk fel a jövőre, ezek jelentős részébe pedig már 2009-ben belekezdtünk" - idézi a közlemény Székely Csaba vezérigazgatót, aki utal arra, hogy a közel 50 milliárd forintos, az EU által 2009 nyarán jóváhagyott modernizációs programjuk költségeinek 85 százalékát Brüsszel állja.

A rekonstrukció első ütemében 22 kilométeren új pályát építenek, megkezdték a megállóhelyek átépítését, villamosítják a Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalat, korszerű biztosítóberendezést telepítenek a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd szakaszra, 4 új villamos-motorvonatot vásárolnak, és Sopronban egy közúti alul-, Szombathelyen pedig egy felüljárót építenek - sorolta a vezérigazgató. Az idei évvel kapcsolatban a vezérigazgató úgy vélekedett: bár elemzők szerint kifelé halad az ország a recesszióból, az alagút vége még nem látszik, ezért nehéz évvel számolnak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!