4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

'''''Hősünk így kerül a munkaügyi hivatalok előszobájába - kiszervezésre.''''' Ma,amikor a pályakezdő munkanélküliek ezreit képzik a közép- és felsőfokú intézmények ÉRDEMES A DIPLOMA ÉRTÉKÉT közelebbről megvizsgálni.

A vidék is él ám, nemcsak mi pestiek! Hírekre éhesek az EZERJÓ RÁDIÓ hallgatói Móron, Székesfehérvár környékén, és tanulnak szorgalmasan:

Ma,amikor a pályakezdő munkanélküliek ezreit képzik a közép- és felsőfokú intézmények ÉRDEMES A DIPLOMA ÉRTÉKÉT közelebbről megvizsgálni. Nem egy szakdolgozatnak voltam "konzulense" ... segítettem a képzésen, mint valami náthán átesett, szó szerint "hallgatóknak" megírni a "mesterremeket"...

Saját cikkemet teszem közzé, amit a "vidékiek" kértek tőlem, akiknek zenés adásai a neten is hallgathatók, és hírei nemcsak olvashatók.

Egyébként tapasztalataim egybeesnek a Corvinus Egyetem címzetes docensének egy nem régiben készült interjújában elmondott véleményével. Az interjút egy internetes portál részére készítettem.
(A társszerző, PÁL ÁRPÁD nemrég még a tőzsde vezérigazgatója volt és egy szűk éve egy külföldi privátbank fióktelepének igazgatója - TANÁR ÉS EGYBEN GYAKORLATI SZAKEMBER.)

"Pál Árpád: Ha leszűkítjük a kérdést a diákjaimra,vagy a mai diákokra általában, a helyzet természetesen jobb mintha az ország lakosságának szélesebb köreiben vizsgálódnánk - ugyanakkor azok aránya, akik ezen ismereteket a gyakorlatban hatékonyan alkalmazzák sokkal kisebb, mint azt a felkészült végzett diplomások száma indokolná.

Nagy dilemma, hogy az egyetemnek milyen tudást kell nyújtania, hogy megállják a helyüket? Szerintem az egyetemnek mély elméleti alaptudást kell nyújtani, de mellette gyakorlati ismereteket is el kell sajátítani a hallgatóknak.


A hallgatóimmal kapcsolatban meg be kell látni, hogy a tömegképzés az átlagszínvonal romlásához vezet, mivel az ország lehetőségeihez képest túl sok hallgatót képezünk. Egy-egy hallgatói csoport kb. 40 fős létszámához képest mindössze 2-3 esetleg 5 hallgatóról mondható el, hogy az ismereteket magas szinten sajátította el és mind nyelvi, mind szakmai szempontból egy elit-tudással rendelkeznek, ugyanakkor az átlagos tudás nagy szórást mutat.

Természetesen az élet ennél összetettebb és igazi tudáshoz sok év gyakorlati tapasztalata is szükséges."

A téma ismételt felvetését a mai gazdasági helyzet mellett egy újabb személyes tapasztalat indukálja.
Felkérésre átolvastam egy készülő szakdolgozat részleteit.
Tapasztalatom siralmas volt. A felhasznált anyagok oda-vissza hivatkozások voltak, amelyek elavultak, legfeljebb a megboldogult államszocializmus vgmk-ja tudott volna élni vele vagy egy divatjamúlt személyzetis tudta volna a "szakblablával" elkápráztatni nyugdíjba készülő igazgatóját.
A legszomorúbb, hogy az "elkövető" állítólag egy működő outsourcing és HR tevékenységet végző cégnél végzett előtanulmányokat.
Az angolszász szakirodalomból kiollózott, illetve idézett magasröptű elégedettségi, motivációs, vezetési szempontok mellett a vezetői alkalmasságtól a kihelyezett dolgozók helyzetéig terjedt volna az "anyag"..

Mivel nem kívánok leleplező riportot készíteni a többi maradjon jótékony homályban.
Megpróbáltam - a rám kevéssé hallgatót - felvilágosítani, hogy ez a tevékenység a kiválasztás szempontjaitól a dolgozó és vezetője konkrét igényeig terjed...
Vagyis a dolgozók szállítása, gépkocsi biztosítása, km-pénz, szállás és tisztálkodás, öltöző és étkezési lehetőség, a cafeteria mellett (tekintsünk el a szigorításoktól) - az integrálás részleteiig terjed. Vagyis lényeges az egyenlő bánásmód, a megkülönböztetés a bérbevett munkavállaló kárára vagy a "belsőkhöz " hasonló elbírálás, hogy KOLLÉGÁNAK tekintik-e? Ezek mind visszahatnak a munkájának a minőségére és a munkafegyelemre.
Felhívtam a figyelmét a távmunkára, illetve arra, hogy nem célszerű "brigádokat" otthonuktól nagy távolságra hurcolni, a frusztrációra és a kiegyensúlyozott lelkiállapotú dolgozótól elvárható lojalitás eltérő szintjére.

Falrahányt borsó, az ideges nebuló a határidő szorításában csak "favágásra" volt képes... hiába, diákszokás a vizsga előtti napon "tanulni", van, aki képes erre, van, aki "vizsgára készül" ÉS SÜRGŐSEN ELFELJTI...a tananyagot, a kutatási témát, az odavetett szakdolgozatot.
Mit tehet a tanár 4-5 év munkája után? Elnézően mosolyogva "opponál" - legyünk túl rajta, ezzel a fajankóval kínlódjon más, mondjuk a jövendő főnöke...


Hősünk így kerül a munkaügyi hivatalok előszobájába - kiszervezésre.

Outsourcing a gyakorlatban - életszerűen? DE NEM SZÜKSÉGSZERŰEN!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!