A 2021. november 26-a környékén zajló óriási akciók rengeteg embert vonzanak, sokan ilyenkor terveznek háztartási gépet vásárolni, felfrissíteni a ruhatárukat, de akadnak, akik a karácsonyi ajándékok beszerzését időzítik erre az időpontra. Az Offerista Group széleskörű kutatásából kiderül, hogy a megkérdezettek 85%-a tervez idén lecsapni egy-egy óriási akcióra, ezzel majdnem
30%-kal nőtt meg a vásárlási kedv tavalyhoz képest.
A maradék 15%, akik eredetileg nem terveztek Black Fridaykor vásárolni, ők is nyitottak valamelyest. Nem akarnak lemaradni egy-egy kiemelkedően jó akcióról: közülük 73% nyilatkozott arról, hogy nyitott a spontán vásárlásra. Az összegeket tekintve 20 és 50 000 Ft között tervez költeni a válaszadók többsége, de sokan nem szabtak maguknak előre anyagi kereteket, mondván, nagymértékben az akcióktól is függ, mennyi pénzt költenek. A vásárlási hajlandóság tehát megvan.
Az értékesítőknek fontos és hasznos, hogy honnan tájékozódnak a vásárlók. Az emberek a pandémia idején kialakult helyzet miatt egyre inkább átálltak az online böngészésre, ez a trend idén is folytatódik. A vásárlók előszeretettel figyelik az áruházak weblapjait, a közösségi médiát,
valamint az akciókat közlő hírleveleket (a hírlevelek iránti érdeklődés 10%-kal
megemelkedett 2020-hoz képest).
Az offline hirdetések tekintetében a TV továbbra is rengeteg vásárlót vonz be (40%), azonban elég nagy visszaesés látható a nyomtatott reklámújságok és sajtó iránti érdeklődésben, mely 24%-kal csökkent tavaly óta.
A tavalyi évhez képest az emberek újra nyitottá váltak az offline, üzletekben való vásárlásra (35%), így tehát kirajzolódik a kép, miszerint főként online tájékozódnak, de offline is vásárolnak. A beszerezni vágyott termékek listáján 53 százalékkal a háztartási gépek, 41 százalékkal a ruházati cikkek, illetve 37 százalékkal az otthon és kertészeti termékek a dobogósok.
A felmérés alapján elmondható, hogy sem a vásárlók, sem az értékesítők nem fognak idén
Black Fridaykor unatkozni. A termékkategóriák iránti érdeklődés és hirdetési csatornák
átalakulásával az üzletláncoknak is egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogyan
érik el az vásárlókat.
A felmérés részletes információit itt találod.