Melyek a leggyakoribb hibák a kampányoknál?
Ha a helyes beállításokkal kapcsolatban bármilyen kérdése lenne, kérjen segítséget a Toptarget Online Marketing Ügynökség szakembereitől.
A beállításoknál ugyanis számtalan hibát el lehet követni, azonban némelyiknek komoly következményei lehetnek, íme a legtipikusabbak:
-
Földrajzi célzás hiánya
Ha nincs beállítva földrajzi célzás, az azt jelenti, hogy a világon bárki láthatja a hirdetést. Mivel a magyar nem világnyelv, így a nyelvi korlátok miatt ennek nincs katasztrofális hatása, mégis helytelen nem foglalkozni ezzel.
-
Helytelen földrajzi célzás beállítás
Az alapértelmezett beállítás a helybeállításoknál a “Földrajzi helyen tartózkodó vagy iránta érdeklődő” opció. Ha olyan a termékünk/szolgáltatásunk, hogy külföldi tartózkodási helyű személyeknek nem lehet jó, akkor ki kell venni az alapértelmezett jelölést, hogy ne fizessünk olyan hirdetésekért, amelyek nem a mi célcsoportunkat célozzák.
Időről időre érdemes megvizsgálni a földrajzi beállításokat, mert a statisztikák alapján kiderülhet, hogy egy-egy települést célszerű kizárni.
-
Öszvér kampánytípus beállítások
Keresési kampányt nem bölcs dolog a Display hirdetéssel keverni, hiszen mások a beállítási opciók és a célzási lehetőségek is, és az adatok kiértékelése is hamis eredményeket adhat.
-
Hiányos nyelvi beállítások
Mivel nagyon sokan használnak angol nyelvű böngészőt, a magyar nyelv mellett sokszor érdemes az angolt is beállítani.
-
Rossz statisztikán alapuló beállítások
A statisztika a nagy számok törvényén alapul, ezért ha még nem áll rendelkezésünkre megfelelő számú adat, akkor ne hagyjuk, hogy az automata döntse el, kinek jeleníti meg a hirdetéseinket. A licitautomatikák bár nagyon vonzónak tűnhetnek, nagyon sok felesleges kiadást eredményezhetnek, ha elégtelen adatokon alapulnak.
-
Időkorlát nélküli hirdetések
Zárjuk ki nyugodtan azokat a napszakokat, amikor elenyésző számú kattintás érkezik.
-
Helytelen eszközkizárások
Át kell gondolni, hogy érdemes-e a hirdetésünket a mobilalkalmazások esetén is megjeleníteni, előfordulhat ugyanis, hogy a felhasználók játék közben véletlenül kattintanak rá a hirdetésre, ám ezekért nekünk ugyanúgy fizetni kell. Hacsak nem kimondottan mobilalkalmazást kínálunk, akkor ezt a lehetőséget is célszerű kizárni.