2018. október 31. 08:43
mfor.hu

Jelentősen emelkedett a Facebook bevétele, ám így is kissé elmaradt az elemzői várakozásoktól.

A Facebook harmadik negyedéves bevétele 33 százalékot emelkedett éves összehasonlításban, mégis kissé alatta maradt az elemzői várakozásoknak. Eredmény soron 1,76 dollár egy részvényre eső profittal messze túlszárnyalta az elemzők által várt 1,47 dollárt, írta reggeli hírlevelében az Equilor. A napi és havi aktív felhasználók tekintetében is enyhén elmaradt a konszenzustól, előbbi száma 1,49 milliárd lett 1,51 milliárd helyett, utóbbi pedig 2,27 milliárd számlált 2,29 milliárd helyett. Az egy felhasználón megkeresett bevétel viszont 6,09 dollárral egyezett az elemzők becslésével. A részvények először estek, végül 3 százalékkal emelkedtek az utókereskedésben.

Zuckerberg a vállalat jövőbeli terveit illetően azt nyilatkozta, hogy jelentős beruházásokat terveznek 2019-ben, hogy olyan új termékeket fejlesszenek ki a meglévő Facabook, WhatsApp, Instragram és Messenger mellé, mint a Facebook Watch, Instagram TV, Facebook Marketplace, valamint hogy fejlesszék a kiber biztonságot. A vállalat pénzügyi vezetője szerint éppen ezért a 2019-es költségek akár 40-50 százalékkal is meghaladhatják a 2018-as szintet.

A CEO beszélt a Stories funkcióról, ami elérhető számos Facebook applikációban, mint az Instagram és a Messenger. Szerinte az emberek inkább ebben fognak megosztani a jövőben. A Stories funkció olyan gyorsan növekszik, hogy a Facebook nem tudja monetizálni, hirdetési termékeket fog ide is fejleszteni. Az ügyfél biztonságra is kitért a vezető, és azon túl, hogy már tett lépéseket a biztonság érdekében a cég, 2019 végéig további fejlesztések lesznek ezen a téren is. A cég 45 százalékkal emelte dolgozóinak számát a negyedévben, és 53 százalékkal emelkedtek a költségei.

Több mint 92 százaléka a hirdetési bevételeinek mobil hirdetésekből jött, ami 88 százalékos növekedést jelent éves szinten. A Facebook előző negyedévben jelezte, hogy a harmadik és negyedik negyedévben a bevétel növekedési üteme csökkenhet, akár egyszámjegyűre is, mivel a kisebb hirdetéstartalmú Stories termékét fejleszti, valamint a biztonsági és EUs GDPR adatvédelmi befektetései jelentős költséget jelentek majd. Szerencsére a harmadik negyedévben ez a mértékű lassulás nem realizálódott.