Bejelentette a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt., hogy egy általuk közösen irányított vállalkozás (a TMH Hungary Invest Zrt.) révén megvásárolják a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzletrészeinek 90 százalékát a MÁV Zrt-től és a magyar államtól. A tranzakció révén a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. közvetett közös irányítást szerez a Dunakeszi Járműjavító Kft. felett.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) tavaly decemberben közölte: a magyar állam és a MÁV Zrt. az orosz Transzmasholding tulajdonában levő TMH Hungary Invest Zrt. részére kívánja értékesíteni a Dunakeszi Járműjavító Kft. tulajdonában lévő társasági részesedéseit, valamint a társaság elhelyezését biztosító ingatlanokat. Az indoklás szerint az ügylet a fejlesztéspolitikai célok elérését szolgálja, és a vevőnek többek között kötelezettséget kell vállalnia a MÁV csoporttal meglévő szerződéses kapcsolatok fenntartására.
Az orosz állam tulajdonában álló Transzmasholding egyébként óriási vállalat, kiterjedt céghálójába tartozik például a Metrovagonmas is, amely az M3-as metrókocsik felújítása miatt került a hírekbe. Az üzletben érdekelt Magyarország londoni nagykövete, Szalay-Bobrovniczky Kristóf is, aki a Magyar Vagon Zrt. nevű cégén keresztül tulajdonos a TMH Invest Hungaryben. Szalay-Bobrovniczky felesége Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő, korábbi budapesti alpolgármester, London Capital Zrt- nevű cégén keresztül pedig érdekelt az öt budapesti kaszinóban is. A Dunakeszi Járműjavító tíz százalékát viszont továbbra is kistulajdonosok birtokolják, kérdés, ők mit szólnak az üzelthez.
Hozzáadott érték
A Dunakeszi Járműjavító Kft. a nyilvános cégadatok szerint mintegy 8,3 milliárd forint árbevételt ért el 2018-ban, szemben a megelőző évi 6 milliárddal. A cég nyeresége adózás után 2018-ban 19 millió, 2017-ben csaknem 59 millió forint volt.
Például március 15-én jelentették be, hogy kigördült a Nyugati pályaudvarról és a Budapest-Szolnok vonalon közlekedik az első KISS emeletes motorvonat. Az emeletes motorvonatban magyar hozzáadott érték van, Magyarországon gyártották a forgóvázat, a Dunakeszi Járműjavító pedig részt vett az összeszerelésben.