6p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Continental évek óta partnere az elektromos teherautók terepen történő tesztelésének - egy olyan haszongépjármű-gumiabroncshoz gyűjtenek információkat, amelyet kifejezetten elektromos meghajtású járművek számára hoznak létre.

A városi kiszállító járművek villamosítása óriási lehetőségeket rejt magában. Az elektromos furgonok alkalmazása áruszállítás esetén jelentősen hozzájárul a CO2 kibocsátás, valamint a belvárost érő zajszennyezés csökkentéséhez. Mielőtt azonban az elektromos járműflották meg tudnák kezdeni működésüket, bizonyos elemeknek a helyükre kell kerülniük. Ide tartoznak például az új töltési infrastruktúrák, a különböző áramhálózatok és üzemeltetési eljárások, valamint a megfelelő gumiabroncsok. Ennek tükrében a Continental gumiabroncs-fejlesztői amellett, hogy folyamatosan bővítik a márka elektromos mobilitási szegmensének termékkínálatát, nagy figyelmet fordítanak az ügyfelektől érkező kívánalmakra is. A vállalat már évek óta partnere az elektromos teherautók terepen történő tesztelésének, melyek során egy olyan haszongépjármű-gumiabroncshoz gyűjtenek információkat, amelyet kifejezetten elektromos meghajtású járművek számára hoznak létre. A regionális alkalmazáshoz tervezett robusztus Conti Hybrid abroncs mindeközben pedig egyre több és több kilométert tudhat maga mögött.

A Conti Hybrid gumiabroncs elektromos kamionokon kerül az utakra

2018 végén az ausztriai Stiegl sörfőzde egy MAN elektromos kamiont adott hozzá flottájához. A járműre szerelt Conti Hybrid HS3 és HD3 abroncsok több mint 23 ezer kilométert tettek meg. A kamion minden nap nyolc órát van úton Salzburg belvárosában, valamint a város mintegy 50 kilométeres körzetében. „A Continental abroncsok valamennyi vezetési szituációban kivételesen jól teljesítenek” – meséli Dominik Lackner, a Stiegl egyik sofőrje. „Nagyon jó, hogy ilyen mértékű tapadásban bízhatunk. A közlekedési lámpáknál ugyanolyan gyorsan el tudok indulni, mint a mellettem lévő autó, ami egy teljesen új tapasztalat, amire eddig nem volt példa.” Ez csak egyike azoknak a fontos visszajelzéseknek, amelyek rendszeresen érkeznek Kurt Bergmüllerhez, a Continental Reifen Austria GmbH értékesítési vezetőjéhez. „Figyelemmel kísérjük az abroncsok állapotát, és feljegyezzük, amit a sofőrök és a flottamenedzserek mondanak róluk. Örömmel mondhatom, hogy gumiabroncsaink rendelkeznek azzal a teljesítménnyel és potenciállal, amelyek az elektromos járművek esetében elvárhatóak. Ez azt jelenti, hogy fontos szerepet játszanak a zajszint és a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentésében.”

Fotó: Continental
Fotó: Continental

Kísérleti projekt MAN elektromos kamionokkal és a CNL konzorcium részvételével

A Stiegl sörfőzde egyike annak a nyolc osztrák kereskedelmi, logisztikai és termelési szektorból érkező vállalatnak, amelyekkel közösen a MAN rendszeres kísérleti projekteket indított el 2018-ban teljesen elektromos teherautók részvételével.  A 18 osztrák vállalat, valamint a Bécsi Egyetem által alapított egész Európára kiterjedő egyedülálló kezdeményezés a CNL konzorcium égisze alá tartozik, amely azzal a céllal jött létre, hogy az elkövetkező évek egyik legfontosabb kérdésével, a fenntartható logisztikával foglalkozzon.

Continental abroncsok elektromos városi áruszállító járművekhez

Az elektromos városi és regionális teherautók gumiabroncsainak fejlesztése technológiai kihívást jelent. „Az új meghajtásrendszer arra késztet minket, hogy új fejlesztési koncepciókkal álljunk elő” – mondja Hinnerk Kaiser, a Continental gumiabroncsfejlesztési vezetője. „Az elektromos járművek gumiabroncsainak fejlesztése során technikai szempontból rengeteg dolgot számításba kell venni, mivel nagyobb nyomatéknak kell ellenállniuk, a lehető legkevesebb gördülési zajjal kell járniuk, és el kell bírniuk a még mindig elég nehéz akkumulátorokat. Mindezt úgy, hogy közben ugyanolyan futásteljesítményt, és ugyanazt a biztonsági szintet biztosítsák.” A teherautók a közlekedés során gyakran kerülnek dugókba vagy stop-start forgalomba, illetve járdákra is gyakran fel kell hajtaniuk, aminek kapcsán Kaiser még hozzáteszi: „Az elektromos teherautók gumiabroncsait nagyobb nyomaték éri elindulás vagy gyorsítás során.” Ott van továbbá a lassítás kérdése is: fékezés során a jármű elektromos motorja az akkumulátor töltésére szolgáló áramot termel. Ez a rekuperációs folyamat tovább növeli a meghajtott tengely abroncsait érő terhelést. Végezetül pedig különös figyelmet kell fordítani a gördülési zajra a belvárosban való közlekedés során: „A járműveknek ebből a szempontból igazán csendeseknek lenniük, hogy az elektromos motor kényelmet növelő előnyeit ne mérsékelje a gumiabroncsokból eredő zaj” – mondja Kaiser.

A Conti Hybrid profi megoldást kínál elektromos teherautók számára a regionális áruszállításhoz

A CNL által végzett teszten Conti Hybrid HD3 és HS3 abroncsokkal láttak el egy MAN eTGM teherautót. „A teszthez azért választottuk a HD3-at, mivel ez a regionális szállításhoz leginkább alkalmas gumiabroncsunk, nagy futásteljesítményt nyújt, és robusztus futófelülettel rendelkezik” – magyarázza Kaiser. „A Conti Hybrid HS3-at szintén regionális feladatokra tervezték, teljes élettartama alatt nagy futásteljesítményt és jó tapadást biztosít vizes körülmények között. Összességében ezek azok a jellemzők, amelyekkel a városi forgalomban jelenleg a leghatékonyabban tudjuk segíteni az elektromos teherautókat.”

Szoros együttműködés a gyártókkal az elektromos járművek gumiabroncsainak fejlesztésében

Az új meghajtásrendszerek és járműkoncepciók megváltoztatják a gumiabroncsokkal szembeni igényeket, és emiatt új fejlesztési koncepciók kialakítására van szükség. Fejlesztési együttműködései révén a Continental már hosszú évek óta értékes és valós tapasztalatokat szerez ezen a területen. „Az ellentmondásosnak tűnő célok közös nevezőre hozatala – különösen a futásteljesítmény és a fékezés, valamint a kanyarodás közben nyújtott teljesítmény egymással szembe állítása – technikai szempontból rendkívül körülményes” – magyarázza Hinnerk Kaiser. „Mindez új kihívások elé állít minket, de azt biztosan kijelenthetem, hogy nem fogunk kompromisszumokat kötni sem a strapabíróság, sem a fékezési teljesítményt érintően.” Az önkormányzatok és a tömegközlekedési szolgáltatók felől érkező, az emissziómentes elektromos járműflották iránti fokozott kívánalmak, valamint az elektromos mobilitás szegmensének gyors fejlődése egyben azt is jelenti, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik a mindehhez megfelelő gumiabroncsokra is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!