3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ingatlan iránt érdeklődők száma jelentősen csökken, a hirdetési kínálat nő, az eladási idő kitolódik és egyes szegmensekben elindult az árak lassú csökkenése - mondta Lipták Zsuzsa, az OTP Otthonmegoldások Kft. ügyvezetője.

Az újépítésű ingatlanoknál és a korszerű lakásoknál az eladás lassulását egyelőre nem érzik, a nagyobb családi házak, elavultabb lakások hirdetései ugyanakkor jóval hosszabb ideig vannak fent a portálokon - jegyezte meg az ingatlanhirdetési cég vezetője.

Az ingatlan iránt érdeklődők száma jelentősen csökken, a hirdetési kínálat nő, az eladási idő kitolódik és egyes szegmensekben elindult az árak lassú csökkenése. Fotó: Depositphotos
Az ingatlan iránt érdeklődők száma jelentősen csökken, a hirdetési kínálat nő, az eladási idő kitolódik és egyes szegmensekben elindult az árak lassú csökkenése. Fotó: Depositphotos

Az árak tavalyhoz viszonyítva magasabbak, azonban a pálya ezen a téren is "szétnyílik", az újépítésű, a jó energiahatékonyságú, a panel és a modern kis ingatlanoknál növekedés tapasztalható, a korszerűtleneknél azonban stagnálás és csökkenés figyelhető meg.

Az ügyvezető szerint a lassulás hatásaként tisztulni fog a piac, a hiteles szolgáltatók szerepe felerősödik, a közvetítők jelentősége nő.

Emlékeztetett arra, hogy a társasághoz tartozó otpotthon.hu portál három hónapja éles, egyelőre a tervezett szolgáltatások közül az online ingatlanhirdetés funkció, a kalkulátorok és az edukációs céllal létrehozott Hello otthon magazin található meg a kínálatában. Felidézte, hogy piacra lépésük időpontja március végére tehető, akkor zárult a koltozzbe.hu, ujotthon.hu és a startlak.hu portálból álló csoport megvásárlása. Az otpotthon.hu gyakorlatilag ezek közül a startlak.hu átirányításával jött létre.

Az új ingatlanhirdetési oldal bevezető kampánya jelenleg is tart - jelezte, hozzátéve: már több mint 155 ezer hirdetés van a kínálatukban, a havi oldallátogatottságuk elérte a 4,5 milliót, ezzel a második legnagyobb szereplővé váltak.

Az OTP új leányvállalataként, startupjaként egy új online platformot fejlesztenek, ami segít az ügyfeleknek eligazodni a kínálatban, túljutni az ingatlanvásárlással együtt járó stresszpontokon és átláthatóvá teszi a folyamatot - mondta. Számos olyan pontot azonosítottak, ahol az ingatlanvásárlók támogatásra szorulnak: így például a reális ár meghatározása, finanszírozási kérdések, jogosultság a különféle állami ösztönzőkre, jogi kérdések, vásárlás utáni teendők.

Az MTI azon kérdésére, hogy mekkora tranzakciószám és -érték várható a cég szerint a piacon idén és jövőre Lipták Zsuzsa elmondta: 20 százalék körüli visszaeséssel számolnak 2022-re tavalyhoz képest, a jövő évet azonban nehéz előrelátni, sok múlik például az állami támogatások alakulásán.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!