A kapacitásbővítéssel a magyarországi fejlesztési telephelyek a cégcsoport legnagyobb K+F egységeivé válnak, mind a fejlesztői létszámot, mind pedig a lefedett szakterületeket illetően.
A világ vezető közúti haszonjármű és vasúti fék-, felfüggesztés-, és menetdinamikai rendszerek gyártójának budapesti és kecskeméti telephelyeit egyaránt érinti a fejlesztés.
A közel száz új fejlesztőmérnök foglalkoztatásával a fékrendszerek irányító szoftverének tervezésén túl csaknem minden termékcsoport területén a kompresszortól egészen a kerékfékig megkezdődhet a mechatronikus, mechanikus és elektromos komponensek fejlesztése is.
A vállalat Budapesten a mérnöki számításokkal, szimulációval és rendszeranalízissel foglalkozó csoportját bővíti, de jelentősen növekszik a termékfejlesztést megelőző előfejlesztési, azaz célzott alkalmazott kutatási tevékenység intenzitása is. Ez utóbbi részben a cégen belül, részben az együttműködő budapesti és szegedi kutatólaboratóriumban, illetve a Budapesti Műszaki Egyetem járműirányítási tudásközpontjában, valamint egyes k+f-beszállítóknál történik majd.
Kiemelkedő jelentőségű a Knorr-Bremse magyarországi életében ez a fejlesztés, ami jelentős létszámbővüléssel, új épülettel és laborok bővítésével jár együtt – mondta el a sajtótájékoztatón Lepsényi István, a Knorr-Bremse Kft. vezérigazgatója.
A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. a cégcsoport közúti járműrendszerek üzletágának stratégiai fontosságú fejlesztő- és gyártóbázisa, kelet-közép-európai értékesítés központja. A magyar leányvállalat forgalma 2007-ben eléri a 31,9 milliárd forintot, a foglalkoztatottak száma meghaladja a 900 főt.