A fejlesztéshez a magyar tulajdonú cégcsoport az Új Széchenyi Terv Gazdasági Operatív Program keretéből 70 százalékos, 121 millió forint uniós támogatást nyert. A kifejlesztés előtt álló új generációs mobilfizetési rendszerben nem lesz szükség QR-kód vagy vonalkód beolvasására és egyszerűbb lesz a közlekedési vagy koncertjegy vásárlása.
Tájékoztatásuk szerint a kísérleti projekt decemberben indult, a tervek között van olyan szoftver létrehozása is, amely magát a lefotózott árucikket is képes azonosítani a fizetési folyamat előtt.
A közlemény idézi Inotay Balázst, a Cellum stratégiai igazgatóját, aki elmondta: az okostelefonos vásárlásoknál két fő problémával találkozik a vásárló, az egyik a biztonság, a másik azon termékek beazonosíthatósága, amelyért fizetni szeretnénk. Biztonság tekintetében már bizonyított a Cellum megoldása: a több mint 170 ezer letöltéssel rendelkező MasterCard Mobile alkalmazás kétéves történetében semmilyen visszaélésre nem került sor. A pályázati forrás segítségével megvalósuló rendszer mobiltelefonra optimalizált funkciókkal rendelkezik, képes lesz egyebek között tárgyfelismerésre, hűségprogramok integrálására és fontos elem, hogy lehetőséget ad a vásárlási adatok fogyasztó-specifikus, gyors és egyedi elemzésére - tette hozzá.
A kísérleti fejlesztés új távlatokat nyithat mind a kereskedők, mind a vásárlók számára. Az új funkciók beépítésével még szélesebb körben válik alkalmazhatóvá a mobilfizetési technológia, a fogyasztói attitűdök még mélyebb elemzése pedig számos új marketing- és üzleti lehetőséget ad a kereskedők kezébe - közölte a Cellum.
A Cellum cégcsoport 2011-ben kezdte meg nemzetközi terjeszkedését: leányvállalatot hozott létre Ausztriában, Bulgáriában és Albániában, valamint képviseleti irodát nyitott New Yorkban és Jakartában. A Cellum-Csoport PCI DSS megfelelési tanúsítvánnyal rendelkezik.
MTI