Mára a pandémia hatására kialakult vásárlási szokások megszilárdultak és megtalálták a helyüket a mindennapi életünkben. Természetessé vált, hogy a vásárlók egy bankkártyával szinte bármilyen ügyet el tudnak intézni online. A Frontira és a Mastercard felméréséből kiderül, a válaszadók kétharmada legalább kéthetente vásárol az interneten. Emellett a GKI Digital mérése alapján az egy főre eső éves rendelési gyakoriság a járvány előtti 12-13 alkalomról 2021 végére elérte a 19-20 online rendelés/fő/év szintet, az online kiskereskedelmi piac pedig erre az időpontra meghaladta az 1200 milliárd forintos forgalmat.
Csakhogy
„Magyarország az elhagyott kosarak országa, hiszen tíz emberből kilenc nyilatkozott úgy, hogy abbahagyta a vásárlási folyamatot a nem megfelelő fizetési folyamat miatt”
– hívta fel a figyelmet Mondovics Péter, a Mastercard marketing managere a 2022-ben publikált Fizetési Élmény Riport alapján. Fetter István, a CIB Bank kisvállalati divíziójának vezetője hozzátette:
„Ennek elsődleges oka az, hogy nincsen kéznél a bankkártya, vagy bár kéznél van, de annak adatait rendkívül bonyolult begépelni. Ilyen esetben egyébként az online kereskedők is bevételtől eshetnek el.”
A CIB Bank és a Mastercard erre kínálja megoldásként az egygombos ismétlődő fizetés és az ismétlődő fizetés lehetőségeket. Mindkét esetben a kártyabirtokos a kereskedő oldalán rögzíti bankkártyájának adatait, amit azonban nem a kereskedő, hanem a CIB Bank szerverein mentenek el, és ahhoz harmadik félnek (például magának a kereskedőnek) nincs hozzáférése.
Az egygombos ismétlődő fizetési funkció esetén amikor az ügyfél visszatér a kereskedő oldalára vásárolni, akkor egyetlen gombnyomással hitelesítheti az új vásárlást. Ez hasznos lehet például jegyvásárlás, ételrendelés vagy online vásárlás esetén.
Az ismétlődő fizetés jellemzője, hogy bár elmentik a bankkártya adatait, de a fizetés időről időre automatikusan megtörténik, amelyet előre be kell állítanunk. Ez a funkció például a streaming- vagy tárhely-előfizetés kifizetésekor lehet hasznos.
A fejlesztők célja, hogy a vásárlási élmény részévé tegyék az online bankkártyás fizetést is, hiszen a nehézkes fizetés a jövőbeni vásárlásokra is hatással lehet.
Fetter István szerint ehhez a kereskedők számára energiaigényes folyamathoz olyan banki partner szükséges, amely valós, érdemi segítséget és hozzáadott értéket nyújt. „A CIB Bank ilyen partner. A Mastercarddal közös online bankkártyás elfogadási szolgáltatásaink megbízhatóak és elérhetőek minden vállalkozás számára” – mondja a szakember.