2p

Az elektromos járművek javítási költsége viszont több, mint a robbanómotorosoké.

Németországban gyors ütemben növekszik a közúti forgalomban közlekedő elektromos gépkocsik száma. 2021. júliusában 40 százalékkal kevesebb új benzines gépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, mint 2020. júliusában, míg a dízelautók esetében 48 százalékos visszaesés volt megfigyelhető. Az elektromos járművek és a hálózatról tölthető hibridek már az év első hét hónapjában átvették az új gépkocsik piacának csaknem egynegyedét.

Az elektromos autók tűzkockázata, nem nagyobb, mint a hagyományosoké, viszont a javítás drágább
Az elektromos autók tűzkockázata, nem nagyobb, mint a hagyományosoké, viszont a javítás drágább

Az Allianz Technológiai Központ (AZT) legfrissebb tanulmánya szerint az elektromos autóknál gyorsan eljuthatunk a totálkárig, amennyiben a gyártói előírások megszabják, hogy az akkumulátort kötelező leselejtezni a légzsák kinyílásának esetén. Egy nyest által megrágott nagyfeszültségű kábel javítása sem megoldott jelenleg. A javításhoz szükséges kábelkészlet akár 7000 euróba is kerülhet.

A tanulmány arra is rávilágított, hogy a súlyosan károsodott elektromos járművek tulajdonosai a javítási költségeken túl további kiadásokkal is szembesülhetnek.

Elviekben elektromos gépkocsit csak olyan szerviz javíthat, amely minősítéssel rendelkezik a gyújtószikra-mentes nagyfeszültségű járművek javítására. A hagyományos meghajtású járművek baleseti kárainak javításához képest az is eltér, hogy az akkumulátor még akkor is nagy mennyiségű energiát tárol, ha maga a rendszer már nem működőképes, így a tűzvédelmi óvintézkedések további költségekhez vezetnek.

 Németországban évente mintegy 15 ezer kigyulladt járműről érkezik bejelentés. Ebből az elektromos gépkocsik aránya még egy százaléknál is jelentősen kevesebb. „Vizsgálatunk során még mindig nem látunk magasabb tűzkár valószínűséget elektromos járművek esetében a hagyományos benzines, illetve dízelhajtású járművekhez képest” – mondja Carsten Reinkemeyer, az AZT biztonsági kutatásokkal foglalkozó részlegének igazgatója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!